مولوی عبدالصمد ساداتی: رویه ضد فرهنگی و نژادپرستانه توهین به اقوام باید متوقف شود

به گزارش رسانک، روز گذشته ۲٣ اردیبهشت ماه ١۴٠١ ، امام جمعه شهرستان شستون در اشاره به تکرار توهین و تحقیر ملت ها ، از تخریب و تحقیر نمادها و ارزش های فرهنگی و هویتی ملت بلوچ انتقاد کرد و خواستار توقف این رویه ضد فرهنگی نسبت به ملیت ها شد.

مولوی سید عبدالصمد ساداتی در بخشی از سخنان در مراسم نماز جمعه گفت: ملت بلوچ از رسانه ملی و وزارت فرهنگ و ارشاد گلایه و ناراحتی دارند، نمایش سریال موهن در جاسازی مواد مخدر با استفاده از پوشش زنان بلوچ که لباس عفت، پاکدامنی و لباس ستر و پوشش اسلامی است، تحقیر و توهین به ارزش های قومی و فرهنگی و تخریب یک ملت بزرگ و اصیل است.

امام جمعه شستون تصریح کرد: صدا و سیما و دست اندرکاران رسانه ها باید در جهت وحدت ملی ، معرف فرهنگ و آداب و رسوم و ظرفیت ملل از جمله ملت اصیل بلوچ باشند و نیز مظلومیت و محرومیت و مشکلات مردم این منطقه را مورد توجه قرار داده و به نمایش بگذارند نه اینکه نمادها و ارزش های فرهنگی و هویتی بلوچ را تخریب و بی حرمتی کنند و موجب رنجش این مردم مرزدار و مهمان نواز کشور شوند.

مولوی ساداتی خاطرنشان ساخت: روش ضد فرهنگی و رویه نژادپرستانه موجب خشم و تنفر و فراهم شدن اسباب بی اعتمادی، تفرقه و کینه در جامعه است.

مدیر دارالعلوم زنگیان شستون تاکید کرد: لازم است متولیان امر رسیدگی نمایند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز وزارت فرهنگ و ارشاد را مورد تذکر جدی قرار دهند.

مولوی سید عبدالصمد ساداتی در فراز دیگری از سخنان گفت: حذف ارز ترجیحی از بودجه ۱۴۰۱ اقدامی است که دولت از آن به عنوان طرح اصلاح پرداخت یارانه‌ یاد می‌کند که با اجرای آن درصدد است از رانت و فساد جلوگیری و یارانه‌ها را عادلانه‌تر بین مردم توزیع کند.

وی افزود: آنچه مهم است؛ اجرای عدالت و رسیدگی به اقشار ضعیف جامعه در حد شعار باقی نماند و تنگناهای معیشتی و فشار اقتصادی از مردم برداشته شود.

مولوی ساداتی تصریح کرد: متصدیان امور فقط به سخن اکتفا نکنند بلکه نظارت و جلوگیری از فساد، احتکار و قاچاق مایحتاج مردم را از مرکز کشور و شهرستان‌ها در دستور کار قرار گیرد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*