انتقاد مولوی عبدالحمید از تیراندازی نیروهای نظامی به سمت شهروندان بلوچ

به گزارش رسانک، روز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی در خطبه‌های عید فطر با انتقاد از تیراندازی بی ضابطه نیروهای نظامی، خواستار متوقف شدن این تیراندازی ها به سمت شهروندان بلوچ شد.

امام جمعه مرکز بلوچستان، شهر دُزاپ گفت: “انتظار ما از فرماندهی محترم نیروی انتظامی آن است که بسیار مواظب باشد که به افراد مشکوک و مظنون تا زمانی که جرم ثابت نشده یا سلاح ندارند، تیراندازی نشود. توصیه‌ ما آن است که از تیراندازی به سوی مردم به شدت خودداری کنند”.

مدیر دارالعلوم مکی دزاپ نیروی انتظامی را از شلیک به سوختبران نیز منع کرده و گفت: “نباید به سوختبران تیراندازی شود، سوختبران در عذاب هستند. بسیاری از جوانان درخواست می‌کنند که شما دعا کنید ما شغلی پیدا کنیم که از سوختبری نجات پیدا کنیم. بسیاری مجبورند برای تأمین مخارج خود و فرزندانشان دست به چنین کاری بزنند”.

مولوی عبدالحمید به سوختبران نیز توصیه کرد که از رانندگی با سرعت بالا پرهیز کنند؛ چرا که “همه مردم در این جاده‌ها تردد می‌کنند و کسی که سوخت می‌برد، باید به نحوی رانندگی کند که تهدیدی برای مردم نباشد. این مسئله‌ای حیاتی است که برادران عزیز سوختبر باید آن را مراعات کنند.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*