بازداشت دستکم سه شهروند بلوچ پس از درگیری نیروهای نظامی در روستای شورو/ بازی های قدیمی و اعترافات جعلی جلوی دوربین جمهوری اسلامی ایران

به گزارش رسانک، روز گذشته ۱۱ دی ماه ۱۴۰۰ ، نیروهای سپاه پاسداران پس از یورش به روستای شورو از توابع شهرستان دُزاپ و درگیری با چند شهروند بلوچ، دستکم سه نفر از اهالی منطقه را بازداشت کردند. 

هویت این شهروندان “محمدعلی شه‌بخش” و “عبدالوهاب شه‌بخش” ، هر دو فرزند درمحمد، و “زبیر شه‌بخش” فرزند محمدعلی محرز گشته است. 

از محل نگهداری این افراد اطلاع دقیقی در دست نیست اما بر اساس ویدئو اعترافات اجباری منتشر شده توسط سپاه پاسداران، مشخص شده که در دست اطلاعات سپاه میباشند. 

پس از شکست مفتضحانه سپاه پاسداران و دیگر نهادهای امنیتی که در جنگی نابرابر، برای کشتن یک شهروند بلوچ به روستای شورو از توابع شهرستان دُزاپ (زاهدان) ، یورش برده بودند؛ رژیم جمهوری اسلامی ایران بار دیگر به بازی های قدیمی و بی فایده اش روی آورد.

سپاه پاسداران با گرفتن اعترافات اجباری از سه شهروند بلوچ که از وابستگان “غلام شه‌بخش” هستند، در تلاش برای مظلوم نمایی است. زیرا این ارگان نظامی_حکومتی با زیر پا گذاشتن همه اخلاقیات و بدون توجه به اینکه در منزل مسکونی محمدعلی شه‌بخش، زن و کودک بیگناه زندگی می کند، اقدام به پرتاب خمپاره و تخریب منزل کرده است.

آنچنان که در این ویدئو مشخص است این افراد برای گفتن برخی سخنان مجبور شده اند که این خود سیاه‌نمایی مقامات امنیتی و نظامی رژیم را در بلوچستان، آشکار می کند.

لازم به ذکر است که منزل مسکونی که در حمله ديروز نیروهای مسلح در شورو تخریب شد متعلق به محمدعلی، یکی از بازداشت شدگان میباشد که در جریان درگیری همسر و کودک خود را نیز از دست داده است. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*