تلاش رژیم ایران برای کسب درآمد از سوختبری و کولبری در بلوچستان

به گزارش رسانک، با تعریف رویه کوله بری در بلوچستان و سیستان، شهرستان های نصرآباد (زابل) ، شستون و میرجاوه، همانند بانه و مریوان در کوردستان خواهند شد.

مبین علی میر مدیر بازارچه های مرزی بلوچستان و سیستان بیان کرد: مقرر است مانند غرب جغرافیای ایران در بلوچستان و سیستان طرحی اجرا شود که در آن همه تاجران می توانند کالاهای خود را به صورت تجمیعی از کشورهای حوزه خلیج یا هر نقطه دیگر به بندر چهبار وارد کنند، سپس این کالاها به بازارچه های مرزی ترانزیت و با استفاده از روش کوله بری و مرزنشینی ترخیص شوند.

وی ادامه داد: مهم ترین هدف از اجرای این طرح ایجاد اشتغال برای مرزنشینان است، ضمنا این اقلام از معافیت صد در صدی حق و حقوق و عوارض گمرکی برخوردار است و سود بازرگانی دارد.

مدیر بازارچه های مرزی بلوچستان و سیستان تصریح کرد: کالاهایی که به هیچ عنوان واردات آن ها آزاد نبوده از جمله ال سی دی، اتو، اسپیلت، یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی با این روش قابلیت واردات را خواهد داشت که این امتیاز فقط مربوط به مرزنشینان طبق روش کوله بری خواهد بود.

وی در خصوص نحوه ثبت نام خدمت گیرندگان کوله بری در سامانه مرزنشینان عنوان کرد: باید فرمانداری های مناطق مرزی نسبت به اعلام و معرفی مرزنشینان دارای کارت معتبر الکترونیک مبادلات مرزی به ادارات صمت شهرستان های مرزی جهت ثبت نام در سامانه مرزنشینان و اخذ خدمت کوله بری اقدام کنند.

در سال های اخیر رژیم جمهوری اسلامی ایران و نهادهای امنیتی و نظامی طرح های گوناگونی برای انحصار کارهای مرزی بلوچ ها و کوردها مطرح کرده اند تا بتوانند هرچه بیشتر بر این ملت ها فشار بیاورند و از نظر اقتصادی وابسته خود کنند. 

#گروه_خبری_تحلیلی_رسانک 

#بیکاری #مرز #نظامیان_غیربومی #کارگران_بلوچ #سوختبر_نکشید #سوختبران_بلوچ #کولبری

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*