کشته و زخمی شدن دو شهروند بلوچ در دو درگیری جداگانه در شهرستان گِه/ “یک تیر و دو نشان” از سوی نیروهای امنیتی

به گزارش رسانک، امروز دوشنبه ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۰، افراد مسلح ناشناس با تیراندازی به سمت یک شهروند بلوچ به نام “فرامرز باشنده” منجر به قتل وی شدند.

پس از ترور فرامرز، چند نفر ناشناس در نخلستان شهر گِه به فردی میانسال با نام “شیرمحمد بلوچزهی” حمله ور شده و با چاقو باعث جراحت شدید و به کما رفتن وی شدند.

شیر محمد توسط مردم محلی به بیمارستان شهر گِه منتقل شده و در لحظه تنظیم خبر تازه به هوش آمده ولی حال وی وخیم گزارش شده است.

یک منبع آگاه در این باره به رسانک گفت: “حدود یکسال قبل فردی با نام ساسان بلوچزهی توسط عوامل اداره اطلاعات شهر گِه، که با لباس محلی بودند، با ضرب چاقو کشته شد.”

این منبع ادامه داد: “ساسان قبل از آن به درخواست همکاری با اداره اطلاعات پاسخ منفی داده بود.”

این منبع که نخواست نامش فاش شود گفت: “اقوام ساسان، فرامرز باشنده که گاها با اداره اطلاعات همکاری داشته را مظنون اصلی قتلش دانسته و امروز قصد انتقام کرده اند.”

وی افزود: “امروز، اقوام فرامرز نیز پس از مورد هدف قرار گرفتن، بلافاصله با حمله به پدر ساسان بلوچزهی، قصد انتقام کرده و وی را با چاقو مجروح کرده اند.”

آنچه که اسناد و مدارک در این درگیری طایفه ای نشان می دهد نقش اصلی تداوم این کشتار را نیروهای اداره اطلاعات شهرستان گِه (نیکشهر) بازی می کنند.

اداره اطلاعات این شهر با ایجاد تنش بین طوایف در تلاش بوده تا هم شهروندان بلوچی که حاضر به همکاری با این ارگان نیستند و هم افرادی که از آن به عنوان “مهره سوخته” یاد می‌شود را از میان بردارد.

هوشیاری مردم و طرف های درگیر در اینگونه اختلافات می تواند ارگان و نهادهای امنیتی که بدنبال ایجاد ناامنی و شکاف بین جامعه هستند را ناکام بگذارد.

لینک خبر قتل ساسان بلوچزهی در کانال تلگرام: 

https://t.me/rasanknews/4365

لینک ویدئویی از عوامل اداره اطلاعات در حین انجام جنایت:

https://t.me/rasanknews/4376

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*