چهبار چشم‌انتظار یاری اهداکنندگان خون

رسانک/ پایگاه انتقال خون چهبار طی یک سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۰۰ واحد خون به بیمارستان این شهرستان تحویل داده که فقط پنج هزار واحد در چهبار اهدا و کمبود خون از استان‌ها و شهرستان‌های همجوار تامین شده است، این موضوع یاری اهداکنندگان را می‌طلبد.

در سال جاری با در نظر گرفتن پنج درصد افزایش مصرف خون، به حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار واحدخون در چهبار نیاز است، چون ۶۰۰ کودک تالاسمی تحت پوشش انتقال خون هستند و احتمال افزایش این کودکان در سال جدید وجود دارد.

بیماران خاصی مانند تالاسمی نیاز به این ماده حیاتی دائمی دارند و روزانه باید به‌طور متوسط ۶۰ واحدخون به بخش تالاسمی و بیمارستان تحویل شود.

استان بلوچستان و سیستان به سبب داشتن آمار بالای بیماران تالاسمی و حوادث جاده‌ای همواره نیازمند خون است اما از یک طرف بسیاری از شهرستان‌های استان از داشتن پایگاه انتقال خون بی‌بهره‌اند و از سوی دیگر کاهش اهدا کنندگان خون، این استان را با مشکل روبرو کرده است.

اهدای خون بخشش حیات دوباره و اهدای زندگی است و می‌توان با اهدای خون خود بسیاری از بیماران را زندگی دوباره بخشید. 

صدها بیمار در چهبار و شهرستان‌های همجوارش همچون کُنرَک، دشتیاری، گِه، کسرکند، راسک، پنوچ و سرباز نیازمند به خون و چشم انتظار سخاوت مردم نیکوکار برای اهدای خون هستند تا با کمک‌های سخاوتمندانه مشکلات آنان رفع شود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*