نگاه بیماران تالاسمی به قلب های سخاوتمند شما

رسانک/ بیماران تالاسمی یکی از مظلوم ترین اقشار جامعه هستند که کمتر کسی به زندگی این بیماران میپردازد. فقط کسانی این بیماران را درک میکنند که خود درگیر آن شده و یا یکی از اعضای خانواده آنها درگیر این بیماری باشند. 

تالاسمی یک بیماری ارثی خونی می باشد که در آن، بدن میزان هموگلوبین کمتر و یا هموگلوبین های غیر طبیعی تولید می کند. هموگلوبین در اکسیژن رسانی به بخش های مختلف بدن به گلبول های قرمز خون کمک می کند. 

کم بودن سطح هموگلوبین خون ممکن است منجر به بیماری کم خونی شود. بیماری کم خونی بیماری ای است که باعث می شود شخص مبتلا احساس ضعف و خستگی کند. کم خونی شدید می تواند به اعضای بدن صدمه زده و در نهایت منجر به مرگ فرد مبتلا شود.

بیماری تالاسمی حدود ۲۰۰ میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است و از شایع ترین بیماری های ارثی در ایران و مخصوصا استان بلوچستان و سیستان است. 

به طوری که در این استان تعداد زیادی از شهروندان از این بیماری رنج میبرند، حال با وجود ویروس کووید۱۹ مخزن بانک های خون این استان در حال اتمام شدن میباشد و همچنین جان این بیماران در خطر است. 

حال ما بایستی در این شرایط به همخون خود کمک کرده و در این امر انسانی شریک شویم، هر شهروند با اهدا کردن یک بار خون میتواند جان سه بیمار تالاسمی را نجات دهد. 

هر شهروند بالغ و سالم که دارای شرایط زیر باشد میتواند اهدای خون انجام دهد: حداقل سن ۱۷ سال و حداکثر ۶۵ سال. چنانچه اولين نوبت اهدا خون می باشد حداكثر سن جهت اهدا ۶۰ سال و حداقل وزن ۵۰ كيلو گرم است. 

تندرستی؛ بدان معنی كه علاوه بر احساس سلامتی؛ توانايی انجام فعاليتهای معمول زندگی خود را داشته باشيد. 

پس بیایم با کمک همدیگر جان این فرشتگان را نجات دهیم. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*