ناپديد شدن ساجد حسین فعال حقوق بشر بلوچستان در کشور سوئد

ساجد حسین بلوچ روزنامه نگار و فعال حقوق بشر از بلوچستان شرقی دوشنبه دوم مارس ۲۰۲۰ از استکهلم سوئد به مقصد شهر اوپسالا به منظور تحویل گرفتن کلیدهای خانه‌ی جدید و انجام امورات مربوط به اسکان خود در آن شهر خارج شده و تاکنون از سرنوشت وی هیچ اطلاعی در دست نیست.

به گزارش رسانک به نقل از گروه حقوق بشر بلوچستان، ساجد حسین بلوچ ۳۹ ساله پژوهشگر زبان بلوچی، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر بلوچ روز دوشنبه دوم مارس از منزل سابق خود در استکهلم سوئد خارج شده و تاکنون خبری از وی در دست نیست. ایشان طی سال‌های گذشته با دانشگاه اوپسالای سوئد در زمینه‌ی زبان بلوچی همکاری نزدیک داشته است.

به نقل از منابع مطلع، ساجد حسین بلوچ اخیراً موفق به گرفتن پذیرش از دانشگاه اوپسالای سوئد جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد زبان بلوچی شده بود و به همین دلیل در تدارک جا به جایی از استکهلم به اوپسالا بوده و به ناگهان ناپدید شده است. دوستان و آشنایان وی به پلیس سوئد مراجعه نموده و در ارتباط با ناپدید شدن وی پرونده‌ای تشکیل شده است. پلیس سوئد در حال پیگیری ماجرا می‌باشد، اما تاکنون حاضر به درمیان گذاشتن روند تحقیقات با خانواده و نزدیکان ایشان نشده است.

روزنامه‌های محلی سوئد و خبرگزاری‌های بین المللی در این رابطه گزارش‌هایی را نقل کرده‌اند، اما متاسفانه از سرنوشت وی تا این لحظه هیچ خبر موثقی به دست نیامده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*