کشته و زخمی شدن دو سوختبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی در بندر کوهستک

تکمیلی

به گزارش رسانک، امروز جمعه ۲۲ اسفند ماه ۹۹، در پی تیراندازی نیروهای نظامی در بندر کوهستک از توابع شهرستان سیریک یک شهروند به نام “مهدی رئیسی” معروف به “شه رسان” ۳۸ ساله فرزند دادین کشته و شهروند دیگر به نام “راشد ترکمانی” زخمی شد.

هر دو این سوختبران اهل روستای “گهردو” سیریک هستند. مهدی با اصابت گلوله نیروهای دریابانی به سر کشته شده و راشد از ناحیه پای چپ زخمی و به بیمارستان شهرستان سیریک منتقل شده است. 

یک منبع آگاه در این باره به رسانک گفت: “مهدی با قایق خالی از دریا به سمت خشکی در حال برگشت بوده که نزدیک ساحل، نیروهای دریابانی به سمت او شلیک کرده اند.”

پس از کشته شدن “مهدی” ابتدا سوختبران کنار ساحل نسبت به تیراندازی بدون ضابطه نیروهای دریابانی دست به اعتراض زده که با تیراندازی دوباره این نیروها، “راشد” پس از اصابت گلوله به پای چپ زخمی شده است.

این منبع افزود: “پس از زخمی شدن راشد مردم از نقاط مختلف شهر به سمت پایگاه و اسکله نیروی دریابانی یورش برده و چندین قایق را به آتش کشیدند که نیروهای سایر ارگان ها همچون انتظامی نیز علاوه بر تیراندازی هوایی به سمت مردم نیز تیراندازی کردند.”

اعتراضات مردمی نسبت به کشتار سوختبران پس از اعزام ده‌ها نیرو از سایر شهرها همچون، بندر کرگان و سیریک به شدت سرکوب شده و سرعت اینترنت نیز به شدت کاهش یافته است.

فضای بندر کوهستک به شدت امنیتی است و گشت های نیروهای نظامی و امنیتی در سطح شهر در حال گشت زنی میباشند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*