مولوی ساداتی: سوختبران بلوچِ گرفتار ، از گرسنگی در حال جان دادن هستند

به گزارش رسانک، امام جمعه شهرستان شستون در گفتگو با همشهری در اشاره به بسته شدن مرز و گرفتاری تعداد زیادی از سوختبران که در آن‌سوی مرز بدون آب و غذا مانده اند و در پی آن دپوی سوخت در خانه ها ، به مدیریت و تدبیر و نگاه انسانی و ترحم آمیز برای جلوگیری از این مسائل تاکید کرد.

مولوی سیدعبدالصمد ساداتی از پیگیری برای بازگشایی مرز خبر می‌دهد و می‌افزاید: «یک فاجعه انسانی در مرز در حال رخ دادن است.  

تعداد زیادی از سوختبران حتی ایرانی‌ها آن‌سوی مرز بدون آب و غذا مانده‌اند و امکان ورود به کشور را ندارند و در این سوی مرز هم که شاهد دپوی گازوئیل در خانه روستاییان هستیم.» 

وی توضیح می‌دهد مسئولان پاسخ روشنی به‌دلیل بسته شدن مرزها نمی‌دهند درحالی‌که مردم منطقه بدون کشاورزی و دامداری راه دیگری برای تامین معاش ندارند.

مولوی ساداتی تأکید می‌کند حل این مشکل که هر چند وقت یک‌بار تکرار می‌شود به یک نگاه انسانی و ترحم‌آمیز نیاز دارد.

روزانه سوختبران زیادی از مرزهای شستون تردد می‌کنند اما با بسته شدن مرز و مشکلات در آن سوی مرز راه امرار معاش سوختبران مرزنشین بلوچستان که اغلب با هم نسبت فامیلی هم دارند، بسته شده است.

دپوی گازوئیل در خانه روستاییان مناطق مرزی که موجب نگرانی اهالی شده در روزهای گذشته در مرز «کله‌گان» موجب انفجار یک خانه و خسارت زیادی شده است.

 امام جمعه شستون (سراوان) در این‌باره به همشهری می‌گوید: «کوچک‌ترین حادثه‌ای ممکن است یک فاجعه به بار بیاورد. حل این مسائل به مدیریت و تدبیر نیاز دارد و نمی‌دانم مسئولان چرا همه‌چیز را پیچیده می‌کنند؟»

بسته شدن مرز و عدم اجازه تردد به سوختبران موجب گرفتاری صدها نفر از آنان طی چندین شبانه روز شده که در منطقه مرزی بدون آب و غذا به سر می برند و مرگ چندین نفر بر اثر گرسنگی گزارش شده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*