شکنجه و تحت فشار قرار دادن یک زندانی بلوچ در زندان مرکزی دُزاپ (زاهدان)

به گزارش رسانک به نقل از کمپین فعالین بلوچ، “حافظ محمدلطیف ملک‌زاده” زندانی بلوچ که به اتهام “مشارکت در اعتراضات” بازداشت شده بود تحت فشار و شکنجه قرار گرفته است. وضعیت روحی و جسمی این زندانی پس از شکنجه نامساعد اعلام شده است.

گزارش شده است: «نیروهای امنیتی در حال پرونده سازی برای حافظ محمدلطیف هستند.» براساس این گزارش از جمله اتهاماتی که قرار است در پرونده حافظ درج شود می توان به اتهام “عضو گروه مسلح جیش العدل” اشاره کرد.

لازم به ذکر است حافظ محمدلطیف ملک‌زاده صبح روز یکشنبه ۱۰ اسفند ماه ۹۹، با یورش نیروهای اطلاعات به بنگاه اتومبیل محل کار او واقع در محله شهرک سراوان بازداشت شده و سه روز بعد برای گرفتن بازجویی از زندان سراوان به بازداشتگاه اطلاعات زاهدان منتقل شده است.

روز دوشنبه ۴ اسفند ماه ۹۹، نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران در محل پاسگاه شمسر به سمت سوخت بران مرزی تیراندازی کردند که بر اثر آن، ده ها سوخت بر کشته و زخمی شدند. 

روز بعد ۵ اسفند ماه، خانواده قربانیان و جمعی از مردم در اعتراض به کشتار سوخت بران در برابر ساختمان فرمانداری تجمع کردند که این تجمع با یورش نیروهای امنیتی و پرتاب گاز اشک آور و تیراندازی به خشونت کشیده شد. به دنبال این حادثه دامنه اعتراضات به سایر شهرهای استان گسترش یافت. 

همزمان با گسترش اعتراضات نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش به سرکوب و بازداشت معترضان پرداختند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*