سکته قلبی یک فعال سیاسی و رسانه‌ای کورد در زندان میناب

به گزارش رسانک به نقل از هه‌نگاو، روز دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ابتدا اعلام شد که آقای کمالی به دلیل سم‌پاشی بندها مسموم شده؛ اما بعد از اتمام آزمایش‌ها و گرفتن نوار قلب گفته شد این زندانی دچار سکته قلبی شده است. او به مدت چهار روز در بخش سی‌سی‌یو «بیمارستان ابوالفضل» میناب بستری بود.

یک منبع آگاه در این‌باره گفته است که طی این چهار روز کمال شریفی تحت تدابیر شدید امنیتی بوده؛ به‌طوری‌که علی‌رغم داشتن درد شدید در قفسه سینه، دست‌ها و پاها، وی را با دستبند و پابند به تخت بیمارستان بسته بودند.

همچنین پزشکان بیمارستان ابوالفضل با اعتراض به وضعیت او گفته‌اند آقای شریفی باید به مراکز درمانی در بندرعباس منتقل و آنژیوگرافی شود، با این حال ماموران روز جمعه ۱۵ اسفند وی را با وجود شرایط جسمانی نامناسب به زندان میناب بازگرداندند.

آقای شریفی در تاریخ ۵خرداد۱۳۷۸، توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شده بود. او از سوی شعبه یکم دادگاه انقلاب سقز به ریاست قاضی «شایق» به اتهام «عضویت در حزب دمکرات کردستان» به ۳۰ سال حبس در تبعید محکوم شد.

گفته شده آقای شریفی اوایل سال ١٣٨٠ کار ترجمه و نویسندگی را آغاز کرد. او در برخی نشریات سازمانی مربوط به حزب دمکرات کردستان فعالیت داشته و همکاری نزدیکی با برخی از روزنامه‌نگاران در شهرهای سلیمانیه و اربیل در کردستان عراق داشت. شریفی همچنین مدتی در «رادیو صدای کردستان»، از اعضای هیات تحریریه بود و سابقه همکاری با برخی رسانه‌های کُرد زبان را در کارنامه دارد.

این فعال سیاسی متولد مهر ۱۳۵۱ است و پیش از این در اواخر دهه ۱۳۶۰ چندین بار دیگر بازداشت و به زندان و شلاق محکوم شده بود. این زندانی سیاسی در دوران بازداشت نیز از سوی نیروهای امنیتی مورد شکنجه قرار گرفته بود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*