بابر افتخار: حصارکشی مرز بلوچستان تا دسامبر ۲۰۲۱ تکمیل می‌شود

به گزارش رسانک، مقامات نظامی رژیم جمهوری اسلامی پاکستان خبر از پایان حصار کشی این کشور در مرز بلوچستان تا یکسال دیگر دادند. 

سخنگوی ارتش پاکستان گفت: حصارکشی مرز‌های مشترک با ایران صد در صد ادامه خواهد یافت و این طرح تا دسامبر ۲۰۲۱ (دی ماه ۱۴۰۰) تکمیل می‌شود.

اظهارات “بابر افتخار” بر تقویت امنیت مرز‌های مشترک این کشور با ایران درحالی عنوان می‌شود که جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران، روز پنجشنبه ۱۳ آذر ماه در جریان سفر به استان بلوچستان و سیستان گفت: مرزبانی پاکستان در کنترل مرز‌های مشترک با ایران همکاری خوبی دارد که قابل مقایسه با گذشته نیست.

بابر افتخار با بیان اینکه ۳۰ درصد مرز‌ها حصارکشی شده است، ادامه داد: طرح حصارکشی مرز‌های مشترک با ایران برای تقویت تدابیر امنیتی در مناطق مرزی دو کشور به اجرا درآمده و از حمایت قاطع دولت‌های ایران و پاکستان برخوردار است.

وزیر امور خارجه ایران بیست و یکم آبان ماه امسال در جریان یازدهمین سفر رسمی خود به پاکستان گفته بود: جمهوری اسلامی ایران اقدام‌های اسلام آباد و ارتش این کشور برای تامین امنیت و مراقبت از مرز‌های مشترک را قابل اطمینان می‌داند.

این چهارمین سفر “محمدجواد ظریف” به پاکستان از زمان آغاز دولت فعلی این کشور به نخست وزیری “عمران‌خان” در تابستان ۹۷ بود.

صرف هزینه‌های میلیاردی توسط دو رژیم خودکامه ایران و پاکستان در مرز بلوچستان در حالی انجام میشود که شهروندان بلوچستان در هر طرف مرز با سیاست های فاشیستی حاکمان مواجه بوده و با وجود پتانسیل های بالقوه بلوچستان، آنها در بدترین شرایط معیشتی قرار دارند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*