انتقاد مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه شهر دُزاپ از کم‌کاری دولت در زمینه واردات واکسن کرونا به ایران

به گزارش رسانک، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مرکز بلوچستان ،شهر دُزاپ امروز ۱۵ اسفند ۹۹ در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه “سلامتی مردم بر هر چیزی اولویت دارد”، ضمن انتقاد از کم‌کاری دولت در زمینۀ واردکردن واکسن کرونا، از مسئولین امر خواست سیاست‌ها را به نحوی تنظیم کنند که سرمایه‌های کشور بجای کمک به دیگر کشورها، برای سلامتی و حل مشکلات اقتصادی مردم ایران هزینه شوند.

مولوی عبدالحمید اظهار داشت:” در خبرها آمده بود که در یکی از بیمارستان‌های اهواز بر اثر شدت بیماری کرونا نیمی از بیماران وفات کرده‌اند. از شنیدن این خبر بسیار تکان خوردم و متأسف شدم و دلم به حال آنان سوخت که چرا مردم ایران؛ کشوری با این‌همه ثروت و امکانات، در این وضعیت قرار داشته باشند؟!”

امام‌جمعه دزاپ در ادامه افزود: چرا مسئولان امر، بجز تعداد بسیار محدود، واکسنی را که این روزها در دنیا برای مقابله با کرونا استفاده می‌شود وارد کشور نمی‌کنند؟ درحالی‌که سلامتی مردم در اولویت قرار دارد و از هر چیزی که مسئولین تصور می‌کنند مهمتر است. سلامتی مردم از تمام مقوله‌ها حتی از آموزش و تعلیم هم مهمتر است.

وی اظهار داشت: “در بسیاری از کشورها که جمعیت‌شان بیشتر از جمعیت کشور ماست، مردم در حد وسیع واکسینه شده‌‌اند، اما متاسفانه دولت هنوز در این زمینه قدم جدی برنداشته است. در استان سیستان‌ و بلوچستان که هنوز خبری از واکسن نیست؛ اگرچه این استان یک استان دورافتاده و فراموش‌شده است و اگر واکسنی هم باشد ابتدا همان بزرگان قوم در مرکز استفاده می‌کنند. اما درخواست ما آن است که مسئولین امر، همۀ استان‌ها را دریابند و به فکر همۀ ملت باشند.”

مولوی عبدالحمید خاطرنشان کرد: ما امروز در وضعیتی نیستیم که سرمایه‌های کشور را برای کمک به دیگر کشورها و ملت‌ها هزینه کنیم، بلکه با توجه به اینکه ارزش پول ملی ما به شدت کاهش یافته است، ما در شرایطی قرار داریم که دیگران باید به ما کمک کنند.

مولوی عبدالحمید تصریح کرد: مسئولان امر فعلا به فکر جاهای دیگر نباشند، بلکه فکری به حال ملت خودشان بردارند که از بیکاری و گرسنگی رنج می‌برند.

 گزارش‌هایی داریم که برخی از مردم حتی پول نان را ندارند و نان خودشان را از نانوایی‌ها قرض می‌کنند. مسئولین باید سیاست‌ها را به نحوی تنظیم کنند که بیشتر از این بر ملت فشار وارد نشود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*