اعتراض بازاریان میناب نسبت به عملکرد شهرداری درخصوص اجرای غیراصولی پروژه پیاده راه

به گزارش رسانک، روز گذشته ۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ بازاریان و کسبه شهر میناب به منظور رسیدگی به وضعیت مسدود شدن ورودی‌های بازار این شهر و بروز گرفتاری برای تردد بار و اجناس خود به درون بازار و همین طور اجرای طرحی که عملا تردد مردم با خودرو را به بازار محدود کرده، در پیاده‌روی جدید ساخته شده در این معبر از سوی شهرداری میناب تجمع کردند.

این معترضان که تعدادشان دستکم به یکصد نفر می رسید به علت اجرای طرح پیاده رو و مسدود بودن کوچه‌ها و راههای بازار در این خیابان قدیمی از سوی شهرداری میناب معترض هستند.

بیش از هشتصد واحد صنفی از این طرح متضرر شده‌اند و تعدادی از این واحدها در حال تعطیلی و یا نقل مکان ناشی از کسادی بازار هستند.

گفتنی است که شهرداری از سال ۱۳۹۸ با توجه به مصوبه فرمانداری طرحی را به اجرا درآورد که در نحوه اجرا و شکل آن از سوی اصناف مقاومت‌های زیادی بوجود آمد و اصناف و بازاریان از شکل اجرای این طرح بشدت ناراضی بودند زیرا با مسدود شدن بسیاری از کوچه‌های منتهی به بازار، عملا هیچ خودرویی قادر به تردد در این بازار نیست و بشدت اقتصاد کسبه را به چالش کشیده است و کسبه درآمد خودشان را از دست داده‌‌اند.

 اجرای این طرح از سوی شهرداری سبب بروز گرفتاری برای مردم محلات مجاور بازار هم شده که ممکن است در مواقع اضطراری همانند آتش سوزی، معبری برای ورود به این بازار هم وجود ندارد و طرحی که شهرداری اجرا کرده، غیرکارشناسی و غیراصولی میباشد.

در این طرح که فلسفه مناسبی پشت اجرای آن نبوده و حتی خروجی مناسبی برای سیلاب که هر ساله نیز مشکلاتی را برای بازار بوجود می‌آورد نیز دیده نشده است. 

کسبه معترض می‌گویند شهرداری میناب این پروژه را بصورت ناتمام و ناقص ساعت ۶ صبح افتتاح کرده که حتی بازاریان و اصناف نیز در محل حضور نداشته باشند که بخواهند جوابگوی اعتراض آنان باشد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*