آزادی قاتل دو روحانی بلوچ اهل سنت با قرار وثیقه از زندان

به گزارش رسانک به نقل از کمپین فعالین بلوچ، “ناصر کاروانی” فرزند یحیی قاتل دو روحانی بلوچ اهل سنت به نام های “مولوی عبدالوهاب و حافظ محمد صالح میران زهی” چندی پیش با حمایت ارگان های امنیتی و قرار وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی از زندان آزاد شد.

ناصر کاروانی در تاریخ ۲۸ بهمن ماه ۹۷ در مقابل دفتر امام جمعه موقت چابهار اقدام به ترور دو مولوی بلوچ اهل سنت کرده بود.

این در حالیست که کمپین فعالین بلوچ به اسنادی دست یافته بود که نشان می داد ناصر کاروانی توسط سازمان اطلاعات مسلح شده و در جریان قتلی دیگر با مداخله این ارگان آزاد شده بود.

این اسناد نشان میدهند که در تاریخ ۲۸ بهمن در روز روشن، وسط شهر چابهار و جلو درب دفتر امام جمعه موقت چابهار اقدام به ترور دو روحانی اهل سنت کرده بود، پیشتر و در جریان یک قتل دیگر تعداد ۶ قبضه اسلحه کلاش ،۶ عدد نارنجک، ۲۴ خشاب و ۱۴۱۴ عدد فشنگ جنگی از منزل مسکونیش کشف و ضبط شده بود که توسط “وزارت اطلاعات” برای انجام عملیات به وی سپرده شده بود.

این اسناد همچنین نشان میدهند که پرونده این شخص علیرغم قتل عمد، با دخالت جهاتی نامعلوم به سرعت مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده و در نهایت فرد آزاد شده است.

همچنین پیشتر در جریان آزادی پس از دستگیری قاتلین این دو روحانی بلوچ، مردم کاروان و بخش زرآباد شهرستان کنارک مقابل دادگستری چابهار تجمع کرده و خواستار توضیح مقامات قضایی در خصوص چرایی آزادی آنها که مرتکب قتل دو روحانی بلوچ اهل سنت هستند، شدند.

آزادی اینچنین افراد با حمایت ارگان های امنیتی باعث نگرانی شهروندان شده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*