اجرای حکم اعدام سه زندانی از جمله دو زندانی بلوچ و کرد در زندان مرکزی بندرعباس

به گزارش رسانک، سحرگاه امروز سه‌شنبه ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۳، حکم اعدام سه زندانی از جمله یک زندانی بلوچ و یک زندانی کرد، از بابت اتهامات مرتبط به مواد مخدر و قتل که پیشتر به اعدام و قصاص محکوم شده‌ و دو‌ روز قبل جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی زندان مرکزی بندرعباس منتقل شده بودند، اجرا شد.

هویت زندانی بلوچ اعدام شده، “امین‌الله نارویی”، ۴۲ ساله، فرزند موسی، اهل زابل و ساکن ایرانشهر و هویت زندانی کرد “حمزه گراوند”، حدودا ۲۸ ساله، فرزند احمد، مجرد و اهل شهرستان کوهدشت از توابع استان لرستان و هویت دو زندانی دیگر “آزاد عبداللهی”، حدودا ۴۵ ساله و اهل بندرعباس عنوان شده است.

بر اساس گزارش حال وش، امین‌ الله نارویی در سال ۱۴۰۰ و حمزه گراوند در سال ۱۴۰۱، با اتهامات مرتبط به مواد مخدر در شهر بندرعباس توسط نیروهای نظامی بازداشت و از دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شدند.

زندانی دیگر با نام آزاد عبداللهی در یک پرونده مشترک با زندانی به نام “روزبه (فامیلی نامشخص)” به اتهام قتل، حدودا ۱۹ سال پیش بازداشت شده و به اعدام (قصاص) محکوم شده‌اند که هر چهار زندانی روز یکشنبه ۱۴ مرداد ماه از بند‌های عمومی زندان بندرعباس به قرنطیه این زندان جهت اجرای حکم اعدام منتقل شده بودند که حکم اعدام روزبه اجرا نشده و به بند عمومی بازگردانده شده است.

گفتنی است که روز دوشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۳، خانواده زندانی بلوچ “امین‌الله نارویی” دیدار و ملاقات آخر قبل از اجرای حکم اعدام را در زندان بندرعباس با وی انجام دادند.

لازم به ذکر است که در سال ٢٠٢٣ دستکم ١٨۴ زندانی بلوچ با اتهامات گوناگون در ٢۶ شهر مختلف ایران که زندان‌های زاهدان با ۵۴ و بیرجند با ٣١ مورد بیشترین تعداد اجرای حکم غیرانسانی اعدام را داشته‌اند، اعدام گشته‌ که در بین این زندانیان حداقل چهار زن نیز وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*