مولوی عبدالحمید: انتخابات هفته گذشته پیام بزرگی داشت/ شرکت نکردن در انتخابات نارضایتی مردم را نشان می‌دهد

به گزارش رسانک، امروز جمعه ١۵ تیر ماه ۱۴۰۳، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اتفاقات سال ١٣۵٧ در ایران و همچنین انتخابات شهرداری ها در کشور ترکیه گفت: “طیفی اطراف شاه سابق ایران را گرفته بودند و ملت دسترسی به شاه نداشت و نمی‌توانست رودررو با او حرف بزند و زمانی که انقلاب ۵۷ در شرف وقوع بود شاه گفت من پیام انقلاب مردم را شنیدم. در این انتخابات که حزب حاکم عدالت و توسعه شکست خورد و حزب مخالف پیروز شد، اردوغان به میدان آمد و خطاب به ملت ترکیه گفت که من پیام شما را دریافت کردم.

وی ادامه داد: انتخابات هفته گذشته (دور اول انتخابات ریاست دولت چهاردهم) پیام بزرگی برای مسئولان کشور ما داشت و نشان داد که مسئولان نظام از واقعیت‌های موجود در جامعه و نارضایتی بزرگ جامعه ایران، آوارگی تعداد زیادی از ایرانیان در کشورهای دیگر و تنگدستی و فقر و کم‌ارزش‌ شدن پول ملی اطلاع نداشته‌اند و اطرافیان و نزدیکان آن‌ها واقعیت‌ها را گزارش نداده‌اند و مانع آن شده‌اند که دلسوزان و خیرخواهان و دردمندان منتقد، مسائل را با مسئولان درمیان بگذارند.

مولوی عبدالحمید بیان داشت: این هفته (١۵ تیر و دور دوم) خدا می‌داند انتخابات چگونه خواهد شد، اما انتخابات هفته گذشته نشان داد که فقط ۴٠ درصد واجدین شرایط طبق گزارشی که وزارت کشور اعلام کرده است در انتخابات شرکت کرده‌اند و ناظران دیگر میزان مشارکت‌کنندگان را کمتر اعلام کرده‌اند.

ایشان تصریح کرد: وقتی ۶۰ درصد جامعه در انتخابات شرکت نمی‌کنند این به معنای نارضایتی آنان است نه اینکه کار داشتند و وقت نداشتند. این عدم حضور نشانۀ نارضایتی است.

امام‌ جمعه زاهدان گفت: ما از روی دلسوزی و خیرخواهی می‌گفتیم حرف مردم را بشنوید و اگر حرف مردم شنیده می‌شد ۶۰ درصد مردم از صندوق فاصله نمی‌گرفتند. ما امیدواریم مسئولان پیام را دریافت کرده باشند و در عملکرد خود تجدیدنظر کنند و با مردم بدون واسطه و مستقیم بنشینند و حرف مردم را گوش کنند.

مولوی عبدالحمید با اشاره به سخنان علی خامنه‌ای که گفته بود در جمعه گذشته مردم حتما کار داشتند که در انتخابات شرکت نکرده‌اند و رای ندادن به معنای مخالفت با جمهوری اسلامی نیست، افزود: مردم جایی مشغول نبوده و کار نداشته‌اند بلکه این نارضایتی آنها از وضعیت موجود است. از سخنان علی خامنه ای چنین برمی‌آید که از اوضاع اطلاع نداشته‌اند و به همین دلیل باید بسیاری از کسانی که باید مسائل را به ایشان منتقل می‌کردند زیرسوال بروند که چرا واقعیت‌ها را منعکس نکرده‌اند.

مولوی عبدالحمید ادامه داد: ما به دنبال پست و مقام و مادیات نیستیم، زندگی در لباس طلبگی برای ما راحت‌تر است و هدفی جز خیرخواهی و دلسوزی برای همۀ ملت ایران نداریم. بزرگترین عامل پیروزی‌ ملت‌ها «بیداری» است و ملت ایران امروز به بیداری رسیده است و تصمیم خود را بر اساس بیداری و ارادۀ خود می‌گیرد. هر انسانی «آزادی» و «وجدان» دارد و بر اساس این آزادی و وجدان عمل می‌کند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*