انتقال یک کودک مجرم بلوچ به قرنطینه زندان مرکزی زاهدان جهت اجرای حکم اعدام

به گزارش رسانک، روز گذشته ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۳، یک کودک مجرم بلوچ که از سوی دادگاه بابت اتهام “قتل”  به قصاص (اعدام) محکوم شده‌، توسط مسئولان زندان مرکزی زاهدان به قرنطینه این زندان جهت اجرای حکم منتقل شده است.

هویت این زندانی بلوچ، “مهدی براهویی”، حدودا ۲۱ ساله (در زمان بازداشت و ارتکاب جرم ۱۷ ساله)، فرزند جماگل و اهل سهرستان خاش عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، مهدی در سال ۱۳۹۸ و زمانی که در سن ۱۷ سالگی بوده به اتهام قتل در یک نزاع دسته‌ جمعی در شهر خاش از سوی نیروهای نظامی بازداشت و به کانون اصلاح و تربیت شهر زاهدان منتقل شده است. وی پس از حدود دو سال از کانون اصلاح و تربیت به زندان مرکزی منتقل و از دادگاه ویژه اطفال استان بلوچستان و سیستان به قصاص (اعدام) محکوم شده است.

گفته می شود که مسئولان زندان زاهدان روز گذشته حوالی ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه مهدی را از بند ۳ این زندان به (قرنطینه) سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام منتقل کرده‌اند.

گفتنی است که مهدی در یک نزاع دسته جمعی کودکانه بصورت غیرعمد با استفاده از سلاح سرد مرتکب قتل شده و پس از پنج سال حبس، اکنون خانواده وی نیز جهت انجام آخرین ملاقات به این زندان رفته‌اند.

لازم به ذکر است که در سال ٢٠٢٣ دستکم ١٨۴ زندانی بلوچ با اتهامات گوناگون در ٢۶ شهر مختلف ایران که زندان‌های زاهدان با ۵۴ و بیرجند با ٣١ مورد بیشترین تعداد اجرای حکم غیرانسانی اعدام را داشته‌اند، اعدام گشته‌ که در بین این زندانیان حداقل چهار زن نیز وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*