اصلاحیه-کشته و زخمی شدن دو شهروند بلوچ در پی تیراندازی نیروهای امنیتی در شهرستان مئگس

کشته و زخمی شدن دو شهروند بلوچ در پی تیراندازی نیروهای امنیتی در شهرستان مئگس

به گزارش رسانک، بامداد روز جمعه ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۳، نیروهای اداره اطلاعات شهرستان مئگس(مهرستان) در خروجی شهر مئگس به سمت شهرستان به سب و سوران، به سوی یک دستگاه موتورسیکلت در حال حرکت تیراندازی کردند که یک راکب آن به اصابت گلوله در دم جان خود را از دست داده و یک تن دیگر به شدت مجروح شده است.

هویت شهروند جان باخته، “مجید بارانزهی”، ۲۳ ساله، فرزند شیرمحمد و هویت شهروند مجروح، “محمد حسین‌بر”، حدودا ۲۱ ساله، فرزند شریف، هر دو اهل پسکوه از توابع شهرستان سب و سوران عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، حوالی ساعت ۳ بامداد، نرسیده به پلیس راه در محور مهرستان به سب و سوران نیروهای امنیتی بدون هشدار قبلی به سمت موتورسیکلت مجید تیراندازی کرده‌اند که بدنبال آن مجید با اصابت گلوله جان خود را از دست داده و محمد نیز به شدت مجروح شده و به بیمارستان خاتم الانبیا در شهرستان ایرانشهر منتقل شده است.

گفته می‌شود که مجید و محمد از یک مراسم عروسی در روستای پیرآباد واقع در شهرستان مئگس در حال بازگشت به محل سکونت خود در پسکوه بوده‌اند.

گفتنی است که نیروهای اداره اطلاعات پس از هدف قرار دادن این شهروندان، محل را ترک کرده و پس از آنکه این دو نفر توسط چند شهروند دیگر امدادرسانی شده‌اند، بعد از چند دقیقه به محل بازگشته و مدعی شده‌اند که این دو‌ جوان توسط افراد مسلح ناشناس مورد هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی باعث کشته و زخمی شدن دستکم ١٢٠ شهروند بلوچ شده است. در بین این موارد ٨٠ نفر جان خود را از دست داده و ۴٠ نفر نیز زخمی شده‌اند که در میان این افراد ٩ کودک و ٣ زن وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*