ویدئویی از انتقال پیکر “دستگیر ساسولی” پس از اعدام در زندان سمنان

به گزارش رسانک، ویدئوی دریافتی نشان می‌دهد که بستگان “دستگیر ساسولی”، زندانی اعدام شده در زندان سمنان که روز گذشته ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۳، حکم اعدام وی توسط مسئولان این زندان به اجرا گذاشته شد، در حال انتقال به بلوچستان هستند تا امروز چهارشنبه ۱۱ مهر ماه مراسم تشییع را در شهرک “کهک” واقع در شهرستان زهک برگزار کنند و در قبرستان جریکه به خاک بسپارند.

“دستگیر ساسولی”، ۴۶ ساله، فرزند دینار، متاهل، دارای ۳ فرزند و اهل شهرستان زهک می‌باشد که روز یکشنبه ۸ مهر ماه از بند عمومی زندان سمنان جهت اجرای حکم اعدام به قرنطینه منتقل شده بود.

این شهروند بلوچ در سال ۱۳۹۸ از بابت اتهام مرتبط با مواد مخدر در شهرستان سمنان بازداشت و از دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شده بود و خانواده وی روز دوشنبه ۹ مهر ماه آخرین ملاقات و دیدار با وی را در زندان سمنان انجام داده بودند.

لازم به ذکر است که در سال ٢٠٢٣ دستکم ١٨۴ زندانی بلوچ با اتهامات گوناگون در ٢۶ شهر مختلف ایران که زندان‌های زاهدان با ۵۴ و بیرجند با ٣١ مورد بیشترین تعداد اجرای حکم غیرانسانی اعدام را داشته‌اند، اعدام گشته‌ که در بین این زندانیان حداقل چهار زن نیز وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*