انتقال دستکم دو زندانی بلوچ به سلول انفرادی زندان شیراز جهت اجرای حکم اعدام

به گزارش رسانک، صبح روز یکشنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۳، دستکم دو زندانی بلوچ که از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر پیشتر به اعدام محکوم شده‌ بودند، جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی زندان عادل آباد شیراز منتقل شدند.

هویت این دو زندانی بلوچ، “عبدالجلیل احسانی”، ۳۳ ساله، فرزند محمد ولی، مجرد و “یحیی زرگری”، ۳۲ ساله، فرزند اسحاق، مجرد و هر دو  اهل ایرانشهر عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، عبدالجلیل در سال ۱۴۰۰ از بابت اتهام مرتبط با مواد مخدر در شهرستان لار بازداشت و از دادگاه انقلاب شیراز به اعدام محکوم گشته و یحیی زرگری در سال ۱۴۰۰ در نهریز بازداشت و از دادگاه انقلاب شیراز به اعدام محموم شده است.

گفته می‌شود که عبدالجلیل و یحیی صبح يکشنبه حوالی ساعت ۱۱ از داخل بند عمومی به سلول انفرادی زندان شیراز جهت اجرای حکم اعدام انتقال شده اند.

گفتنی است که در ویدئویی که از این دو زندانی بلوچ در زندان از آنها منتشر شده، می گویند ما هیچ پروا و ترسی از اجرای حکم اعدام نداریم و یحیی می گوید نهایتش پیش پدر و پدربزرگ خود که در این دنیا نیستند، می رویم.

لازم به ذکر است که در سال ٢٠٢٣ دستکم ١٨۴ زندانی بلوچ با اتهامات گوناگون در ٢۶ شهر مختلف ایران که زندان‌های زاهدان با ۵۴ و بیرجند با ٣١ مورد بیشترین تعداد اجرای حکم غیرانسانی اعدام را داشته‌اند، اعدام گشته‌ که در بین این زندانیان حداقل چهار زن نیز وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*