تجمع اعتراضی و اعتصاب کسبه در مقابل فرمانداری ایرانشهر بدلیل مسدود کردن یک خیابان توسط شهرداری

به گزارش رسانک، امروز شنبه ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۳، ده‌ها تن از کسبه و مغازه داران خیابان کلات در مجاورت قلعه تاریخی شهر پهره (ایرانشهر) بدلیل مسدود کردن این مسیر توسط شهرداری دست به تجمع اعتراضی و اعتصاب زده و با راهپیمایی و حضور در مقابل فرمانداری این شهرستان خواستار رسیدگی بازگشایی خیابان شدند.

بر اساس این گزارش، سند زمین‌های این خیابان سال‌ها پیش بصورت خصوصی و در دست شهروندان بود که چند سال پیش فشار و درخواست‌های شهرداری و شورای شهر باعث شد تا صاحبان آنها، زمین ها را به شهرداری اهدا کنند تا این اداره بتواند این محل را به محلی مناسب جهت کسب و کار تبدیل کند.

شهرداری پس از تصاحب زمین‌ها با هزینه‌های میلیاردی از بیت‌المال اقدام به برپایی آلونک هایی کرده و به میوه‌فروشان و دستفروشان اجاره داده که پس از مدتی اداره میراث فرهنگی با شکایت از وضعیت موجود خواستار برچیدن بساط میوه فروشان و دست فروشان شده و این امر منجر به مسدود کردن این خیابان توسط شهرداری شده است.

گفتنی است که مدتی پیش شهرداری این خیابان را یک‌طرفه کرده و چند روز پیش اقدام به مسدود کردن طرف دیگر خیابان کرده که این اقدام باعث ضرر و زیان کسبه شده و همچنین ترافیک منطقه شدیدتر گشته است.

لازم به‌ ذکر است که کسبه و مغازه داران پس از تجمع در مقابل فرمانداری نتیجه ملموسی دریافت نکرده‌اند و مسئولان شهرستان اظهار داشته‌اند که به این مسئله رسیدگی خواهند کرد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*