صدور حکم شش ماه حبس برای یک نوجوان بلوچ و عضو خانواده یکی از جان باختگان جمعه خونین زاهدان

به گزارش رسانک، روز سه‌شنبه ۶ شهریور ماه ۱۴۰۳، دادگاه ویژه اطفال استان خراسان رضوی حکم ۶ ماه حبس برای “فرامرز آبیل (براهویی)” برادر ۱۶ ساله “اسماعیل آبیل (براهویی)”، از جان باختگان جمعه خونین زاهدان را صادر کرده و وی به کانون اصلاح و تربیت استان خراسان رضوی برای سپری کردن حبس منتقل شده است.

فرامرز متولد ۸ آذر ماه ۱۳۸۸، فرزند ناصر، اهل زاهدان و ساکن مشهد می‌باشد که سال گذشته در تاریخ ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در تربت حیدریه بازداشت و پس از شش روز در تاریخ ۵ شهریور ماه با تودیع قرار وثیقه سی میلیون تومانی از بازداشتگاه اداره اطلاعات تربت حیدریه آزاد شده بود.

این نوجوان روز شنبه ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۲، برای حضور بر سر مزار برادر جان باخته‌ خود با نام اسماعیل آبیل، از محل سکونت خود مشهد به زاهدان سفر کرده بود و پس از حضور بر مزار برادرش و دیدار با فامیل و بستگان مجددا با اتوبوس عازم مشهد محل سکونت خود بوده که در ٣١ مرداد ماه در ایست و بازرسی کامه واقع در شهرستان تربت حیدریه از توابع استان خراسان رضوی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

از علت بازداشت وی در سال گذشته و اتهامات مطرح شده علیه این نوجوان بلوچ تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است در آستانه سالگرد جمعه های خونین زاهدان و‌ خاش، رژیم جمهوری اسلامی، فشار بر خانواده قربانیان را افزایش داده و با بازداشت و گروگانگیری حکومتی، سعی در ایجاد خفقان و جلوگیری از افزایش اعتراضات در بلوچستان را دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*