مجروح شدن دو شهروند بلوچ در پی تیراندازی بی ضابطه نیروهای نظامی در شهرستان راسک

به گزارش رسانک، شامگاه شنبه ۳ شهریور ماه ۱۴۰۳، نیروهای انتظامی مستقر در ایست و بازرسی ورودی شهر راسک بدون ایست و هشدار قبلی به سمت یک موتورسیکلت تیراندازی مستقیم کرده‌اند که منجر به مجروح شدن دو راکب آن شده است.

هویت دو شهروند مجروح شده، “سهیل سپاهی”، ۲۳ ساله، فرزند قادر و “احمد سپاهی”، ۲۰ ساله، فرزند محمد و از بستگان نزدیک همدیگر و اهل شهرستان سراوان عنوانشدهاست.

بر اساس این گزارش، پس از هدف قرار دادن این دو شهروند توسط نیروهای انتظامی، شهروندان معترض به این اقدام مامورین معترض شده‌اند که مامورین جهت توجیه اقدام خود عنوان کرده‌اند این افراد از اعضای گروه جیش العدل هستند در صورتی که هیچ اقدامی برای بازداشت آنها انجام نداده‌ و به حال خودشان رهایشان کرده‌‌اند.

گفته می‌شود که این دو شهروند مجروح توسط اهالی منطقه طی تماسی با اورژانس به بیمارستان خاتم الانبیاء ایرانشهر منتقل شده که وضعیت سهیل با اصابت دو گلوله وخیم است و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان در حالت بیهوشی بسر می‌برد.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی باعث کشته و زخمی شدن دستکم ١٢٠ شهروند بلوچ شده است. در بین این موارد ٨٠ نفر جان خود را از دست داده و ۴٠ نفر نیز زخمی شده‌اند که در میان این افراد ٩ کودک و ٣ زن وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*