ممانعت اداره اطلاعات زاهدان از اعزام به مرخصی “نوراحمد حسن‌زهی”، زندانی سیاسی بلوچ

به گزارش رسانک، امروز پنجشنبه ۱ شهریور ماه ۱۴۰۳، طی روز‌های گذشته اداره اطلاعات استان بلوچستان و سیستان با وجود موافقت سازمان زندان‌های استان اردبیل از اعزام به مرخصی “نوراحمد حسن‌ زهی”، یکی از زندانیان سیاسی که در چهاردهمین سال تحمل حبس خود در تبعید در زندان خلخال را سپری می‌کند، جلوگیری کرده و پاسخگو به خانواده این زندانی نیستند.

این زندانی سیاسی که آخرین مرخصی خود را در تاریخ ۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ و پس از از دست دادن فرزند بیمار خود به مدت ده روز و گذاشتن وثیقه یک میلیارد تومانی آمده بود، با وجود موافقت سازمان زندان‌های استان اردبیل و زندان خلخال از اعزام به مرخصی بدلیل عدم پاسخگویی و موافقت اداره اطلاعات زاهدان ممانعت می‌شود.

گفته می‌شود که خانواده نور احمد در زاهدان در طی شش ماه گذشته بارها به اداره اطلاعات این شهر مراجعه کرده‌اند تا درخواست مرخصی وی را پیگیری کنند، اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده‌اند.

“نوراحمد حسن زهی” متولد ۱۳۶۵، فرزند نورمحمد، متأهل و دارای سه فرزند، اهل زاهدان، در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ توسط نیروهای امنیتی به اتهامات اقدام “علیه امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” در زاهدان بازداشت و از دادگاه انقلاب زاهدان به ۲۶ سال حبس و تبعید به زندان خلخال در استان اردبیل محکوم شد.

لازم به ذکر است که “نوراحمد حسن زهی” یکی از زندانیان سیاسی با سابقه بلوچ می‌باشد که مدت ۱۴ سال است در زندان و تبعید و در شرایط سخت دور از محل سکونت خود به سر می‌برد. وی در بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان به مدت ۹ ماه تحت شکنجه‌های شدید، از جمله شکنجه بر روی تخت معجزه قرار گرفته و در تیر ماه ۱۳۹۱ از زندان زاهدان به خلخال تبعید شد و هم اکنون در زندان مرکزی خلخال محبوس است. وی دارای یک فرزند معلول بود که ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱، در زمانی که در زندان بود او را از دست داد و با وخیم شدن شرایط فرزندش به دلیل ممانعت مسئولین زندان و اطلاعات نتوانست در برای درمان فرزندش اقدامی انجام دهد و یا با او دیدار و در کنار همسر و فرزندان دیگر خود باشد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*