جان باختن “محمد ایرندگانی” از زخمی های تیراندازی نیروهای نظامی به سمت خودروی یک خانواده در خاش

به گزارش رسانک، امروز ۱ شهریور ماه ۱۴۰۳، یکی دیگر از زخمی های تیراندازی نیروهای لباس شخصی اطلاعات سپاه پاسداران به سمت خودروی پژو ۴۰۵ حامل اعضای یک خانواده در سه راهی خاش در بامداد ۱۶ مرداد ماه در سه راهی شهر خاش رخ داده بود، پس از ۱۶ روز در بیمارستان زابل جان خود را از دست داد.

هویت این شهروند بلوچ، “محمد ایرندگانی” حدودا ۲۹ ساله، فرزند احمد و اهل روستای زیرکیک ایرندگان از توابع شهرستان خاش عنوان شده که از ناحیه کمر و لگن مورد اصابت چندین گلوله قرار گرفته است.

گفته می‌شود که با وجود پرداخت ۸۵ میلیون تومان هزینه درمان و ترخیص پیکر محمد، هنوز جسد تحویل خانواده داده نشده و قاضی کشیک اعلام کرده که تا روز شنبه باید صبر کنید تا کالبدشکافی انجام شود.

هویت زن جان باخته در این تیراندازی، “نازیلا ایرندگانی (مارندگانی)”، ۲۵ ساله فرزند نادر و هویت افراد زخمی شده دیگر، “تینا نصیری”، ۵ ساله، فرزند شهرام و “محمد فاروق نصیری”، ۸ ساله، فرزند شهرام، “محمد ایرندگانی”، فرزند حسین و “شهرام نصیری” حدودا ۳۰ ساله محرز گشته است.

بدنبال تیراندازی نیروهای امنیتی و کشته و‌ زخمی شدن این اعضای این خانواده، شهرام نصیری، از مجروحین حادثه توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

نازیلا ایرندگانی باردار بوده و به همراه همسر و فرزندان خود با خودروی شخصی در حال حرکت بوده‌اند که توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران مستقر در سه راهی خاش بدون ایست و هشدار قبلی با تیراندازی پی در پی، وی با اصابت چندین گلوله در دم جان خود را از دست داده و دختر پنج ساله، پسر هشت ساله و شوهر او و دو فرد دیگر با اصابت چند گلوله به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند و همسر او شهرام توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

گفتنی است بدنبال این جنایت نیروهای امنیتی، فرمانده انتظامی خاش در گزارشی دروغین و مضحک مدعی درگیری مسلحانه پلیس خاش با سرنشینان یک خودروی پژو که “دو فرد قاتل در آن حضور داشته”، شده و در ادامه با ادعای عجیب و مضحک در واکنش به کشته و‌ زخمی شدن این افراد عنوان کرده: «در این درگیری مسلحانه فردی مونث که اقدام به تیراندازی به سمت مامورین نموده بر اثر اصابت گلوله فوت شده و همچنین دو فرزند قاتلان دچار جراحت شده‌اند.»

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی باعث کشته و زخمی شدن دستکم ١٢٠ شهروند بلوچ شده است. در بین این موارد ٨٠ نفر جان خود را از دست داده و ۴٠ نفر نیز زخمی شده‌اند که در میان این افراد ٩ کودک و ٣ زن وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*