بازداشت دو شهروند بلوچ در پی یورش نیروهای امنیتی به چند مغازه در شهر خاش

به گزارش رسانک، امروز پنجشنبه ۱ شهریور ماه ۱۴۰۳، نیروهای اطلاعات سپاه با یورش به دو باب مغازه عطاری و‌ لوازم یدکی در شهر خاش، یک روحانی اهل سنت و برادرزاده خردسال او را همراه با خشونت بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

هویت روحانی بلوچ، مولوی “محمد امین مرادزهی” فرزند مولوی عبدالرحیم، متاهل و دارای پنج فرزند و داماد مولوی عبدالمجید مرادزهی، زندانی سابق و هویت کودک بازداشت شده، “طارق مرادزهی”، ۱۷ ساله، فرزند عبدالرحمان و اهل روستای اسماعیل آباد از توابع شهرستان خاش عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای اطلاعات سپاه حوالی ساعت ده صبح بدون ارائه حکم قضایی به دو مغازه عطاری و لوازم یدکی واقع در خیابان انقلاب خاش یورش برده و پس از بازداشت با مراجعه به منازل، تلفن های همراه اعضای خانواده مولوی محمد امین را جمع آوری کرده‌اند.

گفته می‌شود که یورش به منازل این شهروندان همراه با اعتراض ساکنین بوده که نیروهای امنیتی اقدام به تهدید به ضرب و جرح و بازداشت آنها کرده‌اند.

گفتنی است که مولوی محمد امین مدیرگروه خیرین مسجد جامع خلفای راشدین اسماعیل آباد خاش و از اساتید حوزه علمیه دارالهدی این روستا می‌باشد.

از اتهام و دلیل بازداشت این شهروند بلوچ تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*