مجروح شدن دو شهروند بلوچ در پی تیراندازی و پرتاب خمپاره از سوی پاسگاه قلعه‌ بید به سمت منازل مسکونی

به گزارش رسانک، بامداد روز جمعه ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳، پس از مورد حمله قرار گرفته شدن پاسگاه مرکزی نیروهای فراجا در روستای قلعه‌ بید از توابع شهرستان زاهدان توسط افراد مسلح جیش العدل، نیروهای به سمت منازل مسکونی روستا تیراندازی کرده و خمپاره پرتاب کردند که دستکم دو شهروند بلوچ ساکن روستا با اصابت ترکش خمپاره مجروح شده و به بیمارستان زاهدان منتقل شدند.

هویت این دو شهروند بلوچ، “خلیل شه‌ بخش”، ۴۹ ساله، فرزند اسلام، متاهل و دارای فرزند و “عبدالغنی شه‌بخش”، ۳۲ ساله، فرزند رشید، هر دو اهل روستای قلعه‌بید واقع در شهرستان زاهدان عنوان شده است.

گفته می‌شود که پس از حمله افراد مسلح جیش العدل به پاسگاه روستای قلعه‌بید و هدف قرار دادن نیروهای نظامی، آنها به صورت کور و بی‌هدف شروع به تیراندازی و پرتاب خمپاره به سمت منازل مسکونی روستا کرده که با اصابت یک خمپاره به حیاط منزل خلیل او که پشت بام منزل حضور داشته با اصابت چندین ترکش خمپاره به شدت مجروح شده و همچنین عبدالغنی نیز در منزل خود با اصابت خمپاره به اطراف منزلش مجروح شده و هر دو به بیمارستانی در شهر زاهدان انتقال داده شده‌اند.

افراد حمله کننده جیش العدل از پشت پاسگاه که قبرستان روستا است به پاسگاه حمله کردند و آنها به جهت مخالف حضور نیروهای مهاجم جیش العدل به سمت رو به رو پاسگاه که منازل مسکونی شهروندان است تیراندازی و خمپاره پرتاب کرده‌اند که علاوه بر مجروح شدن این دو شهروند به منازل مردم و یا حیاط منزل آنها اصابت کرده است.

گفتنی است بامداد روز جمعه ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳، افراد مسلح به این پاسگاه حمله کرده که در پی این حمله مسلحانه دستکم یک نیروی نظامی کشته شد و هویت آن را رسانه‌های حکومتی ضمن تأیید این خبر “علی رئوفیان” و اهل نیشابور عنوان کرده‌اند.

لازم به ذکر است که بدنبال این حمله، سازمان مسلح جیش العدل با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود مسئولیت حمله به این را برعهده گرفت.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*