کشته شدن دو شهروند بلوچ در پی تیراندازی نیروهای امنیتی در شهرستان ایرانشهر

به گزارش رسانک، شامگاه چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۳، نیروهای لباس شخصی اطلاعات نیروی انتظامی در پل فلزی دهستان دامن از توابع شهرستان ایرانشهر به سمت یک خودروی سواری در حال حرکت بدون ایست و هشدار قبلی تیراندازی مستقیم کردند که یکی از سرنشینان خودرو با استفاده از سلاح شلیک متقابل کرده و بدنبال آن یک نیروی نظامی مجروح شده و دو سرنشین خودرو با اصابت گلوله جان خود را از دست داده‌اند.

هویت این دو شهروند جان باخته، “صالح جمشیدزهی”، ۲۳ ساله، فرزند عزیز و “مختار جمشیدزهی”، ۲۲ ساله، فرزند حکیم، هر دو اهل روستای گونیچ واقع در دهستان کارواندر از توابع شهرستان خاش عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، شامگاه چهارشنبه در پل فلزی دهستان ڈمن (دامن) در محور دامن به ابتر خودرو این دو شهروند توسط نیروهای لباس شخصی اطلاعات نیروی انتظامی بدون ایست و هشدار قبلی مورد هدف گلوله پی در پی قرار گرفته و یکی از سرنشینان خودرو با استفاده از سلاح کلت کمری شلیک متقابل کرده که با اصابت گلوله به یکی از نیروهای نظامی او مجروح شده است.

گفته می شود که دو شهروند بلوچ سرنشین خودروی سواری نیز با اصابت چندین گلوله و سپس تیر خلاص از سوی نیروهای نظامی جان خود را از دست داده و به سردخانه شهرستان ایرانشهر منتقل شده‌اند.

نیروهای امنیتی با لباس شخصی در مسیر این شهروندان کمین کرده بودند و بدون ایست و هشدار قبلی به سمت خودرو آنها شلیک پی در پی مستقیم کرده و احتمال وجود دارد آنها در مقابل به تصور اینکه نیروهای امنیتی سارق باشند شلیک متقابل کرده‌اند و بدلیل ناامنی های موجود و تردد آنها در جاده یک اسلحه کلت کمری به همراه داشته‌اند.

گفتنی است که روز پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۳، فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر سرهنگ “مهدی رشنودی” از کشته شدن دو شهروند بلوچ تحت عنوان “شرور مسلح” در محور‌های مواصلاتی شهرستان ایرانشهر خبر داده بود و عنوان کرده بود یک نیروی نظامی نیز در تبادل آتش مجروح شده است.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی باعث کشته و زخمی شدن دستکم ١٢٠ شهروند بلوچ شده است. در بین این موارد ٨٠ نفر جان خود را از دست داده و ۴٠ نفر نیز زخمی شده‌اند که در میان این افراد ٩ کودک و ٣ زن وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*