کشته و زخمی شدن دو شهروند بلوچ در پی تیراندازی نیروهای امنیتی در شهرستان خاش

به گزارش رسانک، روز سه‌شنبه ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۳، نیروهای لباس شخصی اطلاعات سپاه پاسداران در روستای کلچات واقع در شهرستان خاش به سمت یک خودروی سواری در حال حرکت بدون ایست و هشدار قبلی تیراندازی مستقیم کردند که راننده خودرو با اصابت گلوله جان خود را از دست داده و سرنشین دیگر، نوجوان ۱۷ ساله خودرو به شدت مجروح شده است.

هویت شهروند جان باخته، “نادر شاهوزهی”، ۳۴ ساله، فرزند نظر، متاهل و دارای فرزند و هویت شهروند مجروح که برادر زاده نادر می‌باشد، “بهزاد شاهوزهی”، ۱۷ ساله، عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، عصر روز سه‌شنبه در روستای کلچات حدفاصل پمپ بنزین واقع در این روستا خودروی این شهروندان توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران مورد هدف گلوله پی در پی قرار گرفته و راننده خودرو (نادر) با اصابت چندین گلوله در دم جان خود را از دست داده و برادر زاده نوجوان او با اصابت چهار گلوله از ناحیه شکم و سینه و پا مورد اصابت قرار گرفته و به شدت مجروح شده و در حالت بیهوشی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان خاش بسر می‌برد.

گفته می‌شود که پنج خودروی پلاک شخصی نیروهای امنیتی در مسیر کمین کرده بودند و بدون ایست و هشدار قبلی به سمت خودروی آنها شلیک پی در پی مستقیم کرده و پس از هدف قرار دادن این شهروندان آنها را در صندوق عقب خودروی پژو ۴۰۵ خود گذاشته و به بیمارستان و سردخانه خاش منتقل کرده و خودروی آنها را نیز از محل به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند.

پیکر نادر در سردخانه شهرستان خاش است و از تحویل آن به خانواده خودداری می‌شود و خانواده برای تحویل پیکر او صد و هفتاد میلیون تومان پول واریز کرده‌اند اما تا‌کنون پیکر نادر به آنها تحویل داده نشده است.

از دلیل تیراندازی نیروهای امنیتی به این خودروی در حال حرکت اطلاعی در دست نیست و این شهروندان هیچ مشکل امنیتی و فعالیت ضد نظام نداشته و در خودروی آنها هیچ چیز غیرقانونی موجود نبوده است.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی باعث کشته و زخمی شدن دستکم ١٢٠ شهروند بلوچ شده است. در بین این موارد ٨٠ نفر جان خود را از دست داده و ۴٠ نفر نیز زخمی شده‌اند که در میان این افراد ٩ کودک و ٣ زن وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*