تجمع تاریخی و هزاران نفری در مراسم استقبال از مهرنگ بلوچ در شهر تربت بلوچستان

به گزارش رسانک، روز گذشته ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۳، هزاران تن از شهروندان بلوچ در شهر تربت واقع در شرق بلوچستان برای استقبال از دکتر مهرنگ بلوچ که در شهر گوادر موفق شده بود حکومت را مجبور به پذیرفتن مطالباتشان کند، گردهم آمده و سوگند یاد کردند تا برای حق خود مبارزه کنند.

دکتر مهرنگ بلوچ، رهبر سازمان کمیته همبستگی بلوچ شامگاه پنجشنبه ۸ آگوست مصادف با ۱۸ مرداد ماه از پایان تحصن در گوادر که از ۲۸ جولای آغاز شده بود، پس از قبول مطالبات مردم بلوچ توسط حکومت پاکستان خبر داده بود.

دکتر مهرنگ به همراه تحصن کنندگان از گوادر به سمت شهر تربت حرکت کرد و در یک گردهمایی بزرگ و هزاران نفری در این شهر، به همراه شهروندان سوگند یاد کردند که دست از مبارزه و احقاق حقوق خود نکشند و به مبارزه ادامه دهند.

بانک مهرنگ در سخنرانی تاریخی خودش در میدان “شهید فدا بلوچ” اظهار داشت که دیگر هیچ راهی برای ما ملت بلوچ جز مبارزه و مقاومت در برابر ستم باقی نمانده و ما باید برای حاکمیت ملی مبارزه کنیم. وی سپس شعارهایی مانند “مکران تا دی جی خان، بلوچستان بلوچستان”، “مکران تا سیستان، بلوچستان بلوچستان” “نسل کشی بلوچ متوقف شود” و… را سر داد و حاضران نیز با او همراهی کردند.

گفتنی است که کاروان معترضان بلوچ قرار است به چندین شهر دیگر نیز که در مسیر شهر شال (کویٹه)، مرکز شرق بلوچستان هستند نیز توقف و سخنرانی کند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*