وضعیت متشنج در شرق بلوچستان بدنبال تلاش نیروهای نظامی برای بازداشت “مهرنگ بلوچ” و “سمی بلوچ”

به گزارش رسانک، امروز دوشنبه ۸ مرداد ماه ۱۴۰۳ مصادف با ۲۹جولای ۲۰۲۴، بدنبال تلاش نیروهای نظامی برای بازداشت دکتر «مهرنگ بلوچ» و «سمی دین»، این نیروها به محل تحصن شهروندان بلوچ در گوادر حمله و اقدام به تیراندازی کردند که این امر منجر به زخمی شدن ده ها زن و مرد شده و اعتراضات مردمی در سراسر بلوچستان به سمت گستردگی می‌رود.

طی روزهای اخیر رژيم جمهوری اسلامی پاکستان اینترنت در بلوچستان و خصوصا شهر بندری گوارد را دچار اختلال‌ شدید کرده و در برخی مناطق سیگنال تلفن های همراهذنیز قطع شده‌اند.

سازمان «بلوچ یکجهتی» نیز در اطلاعیه ای که منتشر کرده، از همه مردم بلوچستان خواسته تا به خیابان ها بیایند و علیه ظلم و ستم حکومتی تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کنند.

این سازمان پیشتر اعلام کرده بود که فقط قصد داشته روز یکشنبه (۲۸ جولای) تجمع مسالمت‌آمیزی توسط مردم داشته باشد ولی بدنبال تیراندازی نیروهای نظامی و کشته شدن شهروندان بلوچ و همچنین بازداشت شماری از معترضان، تا زمانی که پیکر کشته شدگان تحویل داده نشده و نیز افراد بازداشت شده آزاد نشوند به این تجمعات و نشست ها ادامه خواد داد.

گفتنی است که تجمع تاریخی مردم بلوچ علیرغم ممانعت هزاران نفر توسط نیروهای نظامی برای ورود به شهر گوادر با حضور بیش از یک میلیون نفر در شهر بندری گوادر در روز یکشنبه ۲۸ جولای با وجود جو شدید امنیتی و محاصره این شهر توسط نیروهای نظامی برگزار شد و بسیاری از فعالان حقوق بشری و سیاسی از جمله دکتر مهرنگ بلوچ سخنرانی کردند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*