مجروح شدن یک سوختبر بلوچ در پی تیراندازی نیروهای نظامی در کله‌گان سراوان

به گزارش رسانک، بامداد روز پنجشنبه ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۳، یک سوختبر بلوچ در مسیر مرزی پتکوکی واقع در منطقه کله‌گان از توابع شهرستان سراوان، توسط نیروهای هنگ مرزی بدون ایست و هشدار قبلی مورد هدف گلوله قرار گرفته و بشدت مجروح شد.

هویت این شهروند بلوچ “آرمان شعلی‌بر” ۲۲ ساله، فرزند خدابخش، ساکن شهرستان سراوان عنوان شده‌ است.

گفتنی است بامداد روز پنجشنبه، نیروهای نظامی هنگ مرزی با کمین در مسیر تردد سوختبران در منطقه کله‌گان از توابع شهرستان سراوان، بدون ایست و هشدار قبلی به سمت خودروی این سوختبر که در حال بازگشت به منزل بود شلیک کردند که راننده با اصابت چند گلوله به شدت از ناحیه پا مجروح گردید و توسط بستگان خود به بیمارستان شهرستان خاش منتقل شده است.

بر اساس این گزارش، پس از هدف قرار دادن آرمان توسط نیروهای نظامی و مجروح شدن وی، نیروهای نظامی هنگ مرزی دلیل این تیراندازی را سوختبری در زمان محرم عنوان و بدون توجه به وضعیت وخیم آرمان محل را ترک کردند و اهالی منطقه با خانواده وی تماس گرفته و بستگانش او را به بیمارستان خاش منتقل کردند.

لازم به ذکر است که بر اساس گزارش سالانه جمع آوری شده، در سال ٢٠٢٣ دستکم ٣٢١ سوختبر در تیراندازی‌های مستقیم نیروهای نظامی، حوادث جاده‌ای، تیراندازی افراد مسلح ناشناس، سیل و آتش‌سوزی کشته و زخمی شده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*