مجروح شدن دو کودک و یک زن بلوچ در پی تیراندازی نیروهای لباس شخصی در شهرستان نیکشهر

به گزارش رسانک، روز سه‌شنبه ۵ تیر ماه ۱۴۰۳، تیراندازی عمدی نیروهای لباس شخصی مبارزه با مواد مخدر به سمت یک خودروی حامل اعضای یک خانواده در حدفاصل روستای “نگور” واقع در شهرستان گِه (نیکشهر) منجر به زخمی شدن دو کودک و یک زن بلوچ شد.

هویت کودکان مجروح، “صدرا رئیسی”، ۶ ساله و “حسام رئیسی”، ١٠ ساله هر دو فرزند منصور و اهل نیکشهر و هویت زن مجروح “سمیه رئیسی” حدودا ۴٠ ساله و اهل شهرستان نیکشهر عنوان شده و به راننده خودرو با نام “دوست محمد رئیسی” آسیبی وارد نشده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای لباس شخصی بدون هشدار قبلی به سمت خودروی این شهروندان تیراندازی و لاستیک خودرو را پنچر کرده‌اند و راننده خودرو بلافاصله در محل توقف کرده ولی نیروهای نظامی بدون هیچ درنگ و بررسی از دو طرف اقدام به تیراندازی مستقیم به افراد داخل خودرو کرده‌اند.

در پی این اقدام فراقانونی نیروهای نظامی، دو کودک از ناحیه پا و خانم رئیسی از ناحیه سر به صورت سطحی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و مجروح شده‌اند. نیروهای نظامی پس از سر و صدای افراد داخل خودرو به آن نزدیک شده و برای شانه خالی کردن از این اقدام خود از سرنشینان پرسیده‌اند “چه کسی به سمت شما تیراندازی کرده است؟”

گفته می‌شود که پس از پاسخ قاطع سرنشینان مبنی بر شلیک گلوله از سوی نیروهای نظامی، مجروحین با آمبولانس به بیمارستان نیکشهر منتقل شده‌اند و اقدامات پزشکی بر روی یکی از کودکان که گلوله از پای او عبور کرده، انجام شده و کودک دیگر بدلیل وخامت حال به استان کرمان اعزام شده است.

لازم به ذکر است که پس از ورود فرماندار و دادستان شهرستان نیکشهر به این موضوع، گفته شده که یکی از نیروهای نظامی بصورت موقت بازداشت شده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*