پیام همراهی و حمایت از تظاهرات حزب مردم بلوچستان در استکهلم

این تظاهرات و آکسیون اعتراضی علیه کشتار مستقیم مردم بلوچ از طریق اعدام های مستقیم بی رویه و بی شمار, و همچنین غیر مستقیم از طریق تیراندازی های فراقانونی به سوختبران و راننده های بیگناه در جاده ها, و سهل انگاری های مجرمانه جمهوری اسلامی که باعث جان باختن نابایسته و روزانه مردم در بلوچستان می شود, نماد واخواهی و بیانگر خشم مردم ستمدیده و مظلوم بلوچ می باشد که امروز در استکهلم توسط فرزندان همان مردم و انسانهای آزاده با صدای فریاد زده می شود.

بر اساس جمعیت یا آمار سرانه, ایران بیشترین اعدام ها را به نسبت جمعیت در جهان دارد. در بین اعدامی های ایران اگر به نسبت جمعیت یا سرانه محاسبه کنیم بلوچ ها با حدود سی درصد کل اعدام ها در سال جاری میلادی بیشترین تعداد اعدامی ها را دارند. عملا , حقیقت گزنده این است که بلوچستان بالاترین نرخ سرانه اعدام به نسبت جمعیت را در جهان داراست. و این ظلم و جنایت بی حد, حقانیت تظاهرات امروز تک تک شما را دوچندان می کند, تا صدای قربانیان بی صدا را به جهانیان برسانید.

انعکاس صدای مظلومیت بلوچستان و اعتراض به تبعیض و اعدام و ظلم بی شمار جمهوری اسلامی وظیفه همه انسانها, به خصوص احزاب و سازمان های بلوچ و فعالین در کشورهای مختلف می باشد. از این رو مرکز مطالعات بلوچستان در لندن مراتب سپاس و همراهی و حمایت خود را از تظاهرات اعتراضی حزب مردم بلوچستان و تک تک معترضین شرکت کننده در این جمع اعلام می دارد.

مرکز مطالعات بلوچستان _  لندن

شنبه ٢۵ تیر ١۴٠١ مطابق با ١۶ جولای ٢٠٢٢

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*