فرمانده انتظامی استان: “عامل قتل سه عضو خانواده در واش بازداشت شد” 

به گزارش رسانک، امروز یکشنبه ١۵ خرداد ماه ١۴٠١، فرمانده انتظامی استان بلوچستان و سیستان خبر از بازداشت عامل قتل سه عضو یک خانواده نظامی در شهرستان واش (خاش) داد. 

سردار احمد طاهری گفت: دوازدهم خرداد ماه سال جاری در پیگیری خبر قتل همه ی اعضای خانواده (مادر ۴۸ ساله، دختر ۱۷ ساله و پسر ۱۲ ساله) در یکی از مجتمع های آپارتمانی ارتش در شهرستان واش، این مسئله به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان و شهرستان واش قرار گرفت.

وی افزود: در نهایت پس از سه شبانه‌روز تحقیقات گسترده پلیسی و تحصیل ادله، متهم در حضور کارآگاهان پلیس آگاهی استان لب به اقرار گشود و بیان کرد، به انگیزه سرقت طلا و جواهرات و سایر اموال مرتکب این جنایت شده است.

 به گفته این مقام انتظامی متهم پس از پایان یافتن تحقیقات برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

بازداشت متهم به این قتل خانواده نظامی در حالی پس از سه روز از وقوع آن صورت می گیرد که روزانه بسیاری از شهروندان بلوچ در مناطق مختلف بلوچستان توسط افراد مسلح ناشناس کشته و زخمی می‌شوند ولی نیروهای امنیتی و نظامی هیچگونه اقدامی جهت رفع اینگونه ناامنی ها برای مردم بلوچ نمی‌کنند.

این رفتار دوگانه دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی در استان بلوچستان و سیستان باعث شده تا بسیاری از شهروندان و فعالان حقوق بشری بلوچ معتقد به سیستماتیک بودن این ناامنی ها و ناشی از سیاست ارگان هایی همچون وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه بدانند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*