پیگیری های دکتر دوشوکی نتیجه داد/جوابیه و عکس العمل سازمان جهانی بهداشت درباره بیماری وبا در شرق بلوچستان

به گزارش رسانک، امروز پنجشنبه ٢٩ اردیبهشت ماه ١۴٠١، پس از پیگیری های مکرر دکتر عبدالستار دوشوکی درباره شیوع بیماری وبا در شرق بلوچستان، سازمان جهانی بهداشت پاسخ داد. 

در همین زمینه دکتر دوشوکی به خبرنگار رسانک گفت: “در نهایت بعد از پیگیری های مکرر بنده از سازمان جهانی بهداشت در مورد اپیدمی وبا در  بلوچستان شرقی, امروز دکتر فلیپ باربوزا رئیس بخش “وبا” ی سازمان جهانی بهداشت با بنده تماس گرفتند. 

وی افزود: رئیس بخش وبا سازمان جهانی بهداشت گفته است که می خواهم به شما اطمینان بدهم که سازمان جهانی بهداشت از اپیدمی وبا در بلوچستان اطلاع کامل دارد و اداره محلی سازمان جهانی بهداشت و همچنین اداره منطقه ای این سازمان با شرکای بین المللی مثل صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و دولت پاکستان و دولت ایالتی بلوچستان همکاری تنگاتنگ در مهار این بیماری و کمک رسانی  گسترده دارد.

دکتر دوشوکی ادامه داد: “ایشان گفتند عدم درج این اپیدمی در بخش اضطراری سایت سازمان جهانی بهداشت بخاطر “مسائل حقوق” تاخیر پیدا کرده. مطمئن باشید سازمان جهانی بهداشت تمام تلاش خود را برای مهار وبا و کمک رسانی به مردم آن منطقه به کار گرفته است. 

دکتر عبدالستار دوشوکی از مرکز مطالعات بلوچستان در لندن در پایان اظهار داشت: “بنده نیز این تضمین آقای دکتر فلیپ باربوزا رئیس بخش “وبا” ی سازمان جهانی بهداشت را می پذیرم و امیدوارم وبا در” ڈیره بگٹی” بصورت کامل کنترل شود و مردم محروم و مظلوم بلوچ از امکانات سازمان جهانی بهداشت بهره مند شوند. 

(ویدئو صدا ندارد.) 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*