مولوی گرگیج: مردم تحمل حکم ضربه‌ی شلاق برای روحانیون دلسوز خود را ندارند

به گزارش رسانک، روز جمعه ٢٣ اردیبهشت ماه ١۴٠١، مولوی محمدحسین گرگیج در واکنش به حکم سی ضربه شلاق برای مولوی کوهی در مراسم نماز جمعه گفت: برای مولوی کوهی به خاطر سخنرانی در حوزه علمیه خود حکم سی ضربه شلاق تعیین کرده اند.

ایشان ضمن انتقاد از حکم صادره برای مولوی کوهی افزود: ما نمی‌دانیم که آقایان چگونه تدبر و تفکر می‌کنند؛ اما این نکته را می‌گویم مردم ما (بلوچ ها) احتمال دارد گرسنگی، فقر و گرانی را طاقت بیاورند اما روحانیون نور چشم آنان هستند و یک شلاق به علمایی همچون مولوی فضل الرحمن کوهی را تحمل نمی‌کنند. 

وی ادامه داد: مردم گرسنه هستند لذا ملت ایران را به جان هم نیندازید، از خدا بترسید از همان خدایی که ما را خلق کرده و ما را روزی به طرف خود می‌برد؛ بر این باور باشیم که در هر پست و مقامی باشیم و در هر جایگاهی قرار بگیریم روزی مرگ، ما را فرا می‌گیرید و تنها از این دنیا می رویم و هنگام مرگ، سکرات موت و در قبر کسی همراه ما نیست که از ما دفاع کند و با اعمال‌مان تنها می‌‌شویم.

عضو مجمع فقهی اهل سنت جغرافیای ایران در پایان سخنان خود تصریح کرد: اگر این حکم لغو شده است چه بهتر، اما اگر هنوز لغو نشده خواهان لغو آن با تدبیر و درایت، حکمت هستیم؛ چنین حرکات ناشایستی انجام نگیرد زیرا غیرقابل تحمل است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*