معین الدین سعیدی خطاب به مسئولان سینمایی و تلویزیونی: اگر عرضه شناساندن مولفه های فرهنگی بلوچستان را ندارید، اجازه توهین هم ندارید

به گزارش رسانک، امروز سه‌شنبه ٢۰ اردیبهشت ماه ١۴٠١ ، معین الدین سعیدی عضو مجلس ایران، پس از بالا رفتن انتقادات نسبت به سکوت وی در قبال توهین به لباس فاخر زنان بلوچ در فیلم “ساخت ایران ٣” در سخنانی شجاعانه از متولیان امور فرهنگی ایران انتقاد کرد.

معین الدین سعیدی ضمن موهن خواندن این سریال ایرانی خطاب به مسئولان وزارت ارشاد و متولیان امور سینمایی و تلویزیونی گفت: شما که عرضه بسترسازی برای شناساندن شاخصه های فرهنگی ملت بلوچ را ندارید ، حق توهین به لباس زن بلوچ را ندارید.

گفتنی است که در روزهای اخیر و پس از اطلاع رسانی مجموعه خبری_تحلیلی رَسانْک نسبت به توهین کارگردان فیلم “ساخت ایران ٣” به لباس زنان و مردان بلوچ موجی از خشم و انتقاد از سوی ملت بلوچ و فعالان اجتماعی و فرهنگی بلوچستان به این رویه نژادپرستانه کارگردانان ایرانی شکل گرفت.

اکنون با فشار افکار عمومی بلوچستان، دکتر عبدالناصر درخشان و معین الدین سعیدی نسبت به این توهین ها در مجلس ایران واکنش نشان داده اند و افرادی مانند اسماعیل حسین زهی، دکتر ملک فاضلی، محمد سرگزی و فداحسین مالکی همچنان در سکوت و بی توجهی به خواست مردم استان بلوچستان و سیستان بسر می برند.

لازم به اشاره است که فعالان اجتماعی و فرهنگی بلوچستان علاوه بر اینکه خواستار توقف نمایش فیلم ساخت ایران ٣ هستند از نمایندگان استان می خواهند وزیر ارشاد و فرهنگ دولت ابراهیم رئیسی را به مجلس، جهت عذرخواهی از ملت بزرگ بلوچ علی الخصوص زنان بلوچ فرا بخوانند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*