انتقاد مولوی عبدالغفار نقشبندی از سکوت تریبون داران بلوچستان در مورد ظلم ارتش پاکستان در شرق بلوچستان 

به گزارش رسانک، روز گذشته ١٢ اردیبهشت ماه ١۴٠١، مولوی عبدالغفار نقشبندی، از روحانیون شجاع و محبوب بلوچستان و امام جمعه شهرستان راسک در مراسم عید فطر از سکوت روحانیون و در قبال ظلم وستم های ارتش پاکستان در قبال ملت بلوچ در شرق بلوچستان انتقاد کرد.

مولوی عبدالغفار در سخنرانی خود گفت: در ماه رمضان، ارتش پاکستان با هجوم به دشت چاغی در شرق بلوچستان، پس از محاصره سوختبران بلوچ، خودروهای آنها را تخریب و غذا و آب همراه آنان را دور ریخته و سبب شد بسیاری از سوختبران در زیر آفتاب سوزان و با زبان روزه در دشت، جان خود را از دست بدهند.

وی ادامه داد: سکوت کسانی که دارای تریبون هستند و محکوم نکردن این جنایت ارتش پاکستان ظلمی مضاعف است. این در حالی است که دولتمردان پاکستانی از مردم می خواهند که در کشمیر هندوستان جهاد کنند ولی به برادران و خواهران ما بلوچ ها رحم نمی کنند و هر روز شاهد جنایات بیشتر از سوی ارتش این کشور هستیم.

این روحانی محبوب ادامه داد: اگر این ظلم در غزه، چچن، کشمیر و حتی در قبال گوسفندان پنجاپی ها میشد، از هر طرف یک روحانی انتقاد میکرد و  آن را محکوم می کرد، اما بی بلوچ های بی کس هیچ صدایی بلند نشد. چرا گوش های شما کر شده و ظلم های سایر نقاط را می‌بینید؟!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*