هزینه‌های پرداختی بیمه ها بیشتر از بودجه زیرساخت‌های مواصلاتی/ نقش خودروهای داخلی و وضعیت راه‌ها در تصادفات جاده‌ای

به گزارش رسانک، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ایران، اسماعیل حسین زهی گفت: اگر خسارتی که سالیانه بیمه ها بابت تصادفات جاده ای پرداخت می کنند را بسنجیم بعضا بیشتر از آن چیزی است که ما در طول چند سال برای ساخت جاده ها و راه های مواصلاتی سرمایه گذاری می کنیم.

حسین زهی با اشاره به بالا بودن آمار جان باختگان در تصادفات جاده ای در ایام نوروز، بیان کرد: کیفیت پایین خودروهای داخلی، وضعیت آسفالت جاده ها و وضعیت نامساعد راه های مواصلاتی از جمله عوامل موثر در بالا بودن آمار تصادفات جاده ای است. 

وی افزود: “بنده در مراسم تشییع جنازه خانواده ای شرکت کردم که شش نفر از اعضای خود را در تصادف از دست داده بود. متاسفانه در حوزه انتخابیه بنده که اصلا هیچ آزادراهی تاکنون احداث نشده و بزرگراه ها نیز کمتر از ۱۰ درصد محقق شده است. امروز اکثر جاده ها در استان بلوچستان و سیستان دو طرفه است که با بیشترین حجم ترافیک و تصادفات مواجه هستیم.”

وی در ادامه اظهار کرد: کیفیت پایین خودروهای داخلی و وضعیت نامساعد راه های مواصلاتی از عوامل موثر در بالا بودن آمار جان باختگان در تصادفات جاده ای است و ماشین های تولید داخل نیز از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار نبوده و بارها از تریبون ها مختلف به این موضوع اشاره شده است. بحث بعدی وضعیت جاده های مواصلاتی است. جاده هایی که در گذشته در استان بلوچستان و سیستان یا سایر استان های کم برخوردار ساخته شده است شاید به عنوان راه های فرعی بوده اما امروز در حال تبدیل شدن به راه اصلی هستند. اکثر جاده های بلوچستان معروف به جاده مرگ هستند به خصوص راه های مواصلاتی از مرکز به جنوب بلوچستان.

حسین زهی تصریح کرد: دولت باید برای استانداردسازی راه های مواصلاتی تلاش ویژه ای داشته باشد. اگر خسارتی که سالیانه بیمه ها بابت تصادفات جاده ای پرداخت می کنند را بسنجیم بعضا بیشتر از آن چیزی است که ما در طول چند سال برای ساخت جاده ها و راه های مواصلاتی سرمایه گذاری می کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: نیاز است که دولت به صورت کارشناسانه این موضوع را دنبال کند. بیشترین تلفات در تصادفات جاده ای مربوط به بلوچستان و سیستان است. می طلبد دولت توجه ویژه ای به وضعیت راه های مواصلاتی در استان و سایر استان های کم برخوردار و پرتردد داشته باشد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*