تبعیض برای هنرمندان بلوچ جهت برگزاری کنسرت در شهر چهبار

به گزارش رسانک، امروز دوشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۰، “شبیر سید” خواننده خوش صدا و محبوب بلوچستان با انتشار یک استوری در حساب اینستاگرامی خود از تبعیض و نابرابری نسبت به هنرمندان بلوچ توسط مسئولان برگزاری کنسرت های نوروزی در شهرستان چهبار خبر داد.

گفته می شود بنابر برنامه ریزی های قبلی، قرار بوده ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه شب ۱۱ فروردین ماه جاری، کنسرت شبیر سید در فضای باز رستوران کلاسیک برگزار شود اما مسئولان برگزاری کنسرت در اقدامی غیرحرفه‌ای تاریخ برگزاری این خواننده را تغییر داده اند.

این در حالی است که بسیاری از شهروندان بلوچ برای حضور در این کنسرت از هفته ها قبل بلیط تهیه کرده اند.

بدنبال این اقدام مسئولین، تیم موسیقی شبیر سید پس از اعتراض به آن، فقط توانسته تاریخ برگزاری کنسرت را به یازدهم فروردین بازگرداند ولی مسئولین ساعت برگزاری کنسرت را به ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه تغییر داده اند.

گفتنی است که شبیر سید، خواننده بلوچ از همه دوستداران هنر و موسیقی بلوچی خواسته است تا از طریق وب‌سایت www.iranconcert.com اقدام به خرید بلیط کرده و برای حمایت از خوانندگان بلوچ در کنسرت وی حضور پیدا کنند.

لازم به ذکر است که در نوروز سال ۱۴۰۱، کنسرت هایی با اجرای خوانندگان غیربلوچ در بندر چهبار در حال اجرا میباشد که در این میان مسئولان نسبت به هنرمندان و خوانندگان بلوچ تبعیضات و بی عدالتی های گسترده ای اعمال کرده اند.

#گروه_خبری_تحلیلی_رسانک

#تبعیض #بی_عدالتی #حقوق_شهروندی #ازمکار #هنرمندان_بلوچ #فعالان_بلوچ #سکوت_نکنیم #سیدشبیر #چهبار #چابهار

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*