بلوچستان و سیستان؛ وقوع شصت درصد حوادث ناشی از کار منجر به فوت در کارگاه های ساختمانی

رسانک/ بنابر اعلام سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بلوچستان و سیستان، در سال ۱۴۰۰ سقوط از ارتفاع در کارگاه های ساختمانی عامل عمده حوادث ناشی از کار منجر به فوت در این استان بوده است. 

ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

حامد آرامش، سرپرست این اداره کل با بیان اینکه این میزان از فوتی ها معادل ۶۰ درصد کل حوادث ناشی از کار منجر به فوت استان را شامل می شود، اظهار داشت: در سال جدید با تشکیل و تقویت تیم های بازرسی مشترک از کارگاه های ساختمانی و طرح های عمرانی سطح استان، بشدت روی رعایت نکات ایمنی نظارت خواهد شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بلوچستان تاکید کرد: طبق ماده ۹۵ قانون کار، نظارت مستمر بر حوزه ایمنی کار برعهده کارفرمایان است که باید شرایط صیانت از کارگران را به طور دقیق بررسی کنند.

آرامش گفت: در صورت عدم رفع نقص و ایمن سازی محیط کارگاه ها، بر اساس ماده ۱۰۵ قانون کار، بازرسان کار ما در سراسر استان نسبت به معرفی متخلفان به مراجع قضایی اقدام خواهند کرد.

وی تصریح کرد: به موجب ماده ۹۱ قانون کار، کارفرمایان موظفند برای تامین حفاظت و سلامت کارگران در محیط کار، وسایل و امکانات لازم ایمنی را تهیه کرده و در اختیار آنها قرار دهند، کارگران نیز ملزم به استفاده و نگهداری مناسب از تجهیزات محافظتی و بهداشت فردی و رعایت دستورالعمل های مربوطه در محیط کاری خود هستند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ مجموعا ۲۵ حادثه ناشی از کار در بلوچستان و سیستان رخ داد که از این تعداد، ۱۵ حادثه نیز در کارگاه های ساختمانی بود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*