درخواست مجدد مالباختگان کلاهبرداری “کیشکور خودرو” از رئیس قوه قضاییه برای رسیدگی به پرونده

به گزارش رسانک، بدنبال سفر رئیس قوه قضائیه، محسن اژه ای به استان بلوچستان و سیستان، مالباختگان پرونده کلاهبرداری موسوم به “کیشکور خودرو”  مجدداً از وی خواستار رسیدگی هر چه سریع تر به این پرونده و رد اموال شدند.

این درخواست در حالی مجددا از مالباختگان بلوچ مطرح می‌شود که در آبان ماه سال ١۴٠٠ نیز طی یک نامه نسبت به رسیدگی این پرونده اقدام کرده بودند ولی همچنان هیچگونه پاسخی از سوی قوه قضائیه دریافت نکرده اند. 

این کلاهبرداری که توسط “سید احمد میرمحمدی” بازنشسته سپاه پاسداران انجام شده برای شهروندان بلوچ همچنان بدون پیگیری و بلاتکلیف مانده در حالی که بسیاری از مال‌باختگان استان های تهران و گلستان، مبالغ درخواستی خود را با توجه به تورم چند سال اخیر دریافت کرده اند.

گفته می شود که در زمان این کلاهبرداری در سال ١٣٩۵ قیمت دلار سه هزار تومان و خودروهای پژو ۴۰۵ نیز با قیمت حدوداً بیست و سه میلیون تومان، برای این افراد در نظر گرفته شده بود. 

دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی استان گلستان حکم تایید شده رد اموال مالباختگان کلاهبرداری پرونده کیشکور خودرو را به مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان عنوان کرده که ۷۵۰۰ خودرو و دستکم ۲۵۰۰ شاکی از سال ۹۵ در این پرونده وجود دارند.

گفتنی است که است که از سال ۹۵ تاکنون مالباختگان کیشکور خودرو بارها اقدام به تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف بلوچستان کردند که با عدم رسیدگی مسئولان قضایی همراه بوده است.

لازم به ذکر است که میرمحمدی بازنشسته سپاه پاسداران در سال ۹۵ با نام تحویل کوتاه مدت خودروهای پژو ۴۰۵، از هزاران شهروند بلوچ، میلیاردها تومان اخاذی کرد.

میرمحمدی پس از دریافت پول ها از شهروندان بلوچ و کلاهبرداری، باعث یک تنش و درگیری بین شهروندان بلوچ که رابط برای دریافت و تحویل پول به میرمحمدی بودند در مناطق مختلف شد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*