فرماندار زرآباد: اهالی روستای “دَرَک” نخل دیگری در ساحل کاشتند

به گزارش رسانک، امروز پنجشنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۰، اهالی با فرهنگ روستای “دَرَک” از توابع منطقه زرآباد، بدنبال قطع تک درخت نخل ساحل توسط افراد ناشناس، در اقدامی تحسين برانگیز یک درخت نخل دیگر در ساحل کاشتند. 

تک درخت نخل ساحل دَرَک که محل تلاقی کویر و دریا میباشد، منظره‌ای بسیار زیبا و تماشایی در ساحل روستای درک ایجاد کرده بود و سالانه گردشگران زیادی برای ثبت تصویر با آن به این منطقه مراجعه می‌کردند.

گفتنی است که تک درخت نخل درک که چندین دهه قدمت داشت به نوعی نماد روستا محسوب می‌شد و مردم محلی از این واقعه ناگوار به شدت ناراحت شده‌اند. 

در همین زمینه فرماندار شهرستان زرآباد نعمت‌الله نجاری گفت: پیگیری برای شناسایی و برخورد با عوامل این اقدام ناشایست ادامه دارد.

به گفته نجاری، روستای گردشگری درک محل تلاقی کویر و دریا محسوب می‌شود و مناظر طبیعی آن سالانه تعداد زیادی گردشگر را از داخل و خارج از کشور به زرآباد جذب می‌کند.

 وی تصریح کرد که امروز با همت اهالی روستا، نخل دیگری جایگزین تک درخت ساحل درک شد تا نماد این روستا مجدداً احیا شود.

لازم به ذکر است که در پی قطع این درخت، نه تنها اهالی روستای دَرَک و منطقه زرآباد بلکه همه مردم بلوچستان ضمن نشان دادن واکنش، از مراجع ذیربط خواستار شناسایی عامل یا عاملان این اقدام ناشایست هستند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*