صدور حکم اعدام و ابد برای چهار زندانی سیاسی_عقیدتی در دُزاپ (زاهدان)

به گزارش رسانک به نقل از حال وش، چهار زندانی سیاسی_عقیدتی که طی چند هفته گذشته جهت برگزاری دادگاه از تبعید در زندان رجایی شهر به زندان مرکزی دُزاپ بازگردانده شده بودند، محکوم به اعدام و حبس ابد شدند.

هویت این چهار زندانی به شرح زیر است:

۱- ادریس جمشیدزهی، ۴۳ ساله اهل شهرستان پهره (ایرانشهر)

۲- (مولوی) محمد صالح شهدادزهی ۳۳ ساله اهل شهرستان سرباز

۳- محمود ستوان ۳۳ ساله اهل شهرستان پهره 

۴- عبدالعزیز ستوان ۴۰ ساله اهل شهرستان پهره 

این چهار زندانی در خرداد سال ۱۳۹۶ با فاصله زمانی چند روز از همدیگر در شهرستان چهبار توسط اداره اطلاعات این شهرستان به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی”، “محاربه” و قتل یک مامور بسیجی به نام “سجادی” بازداشت شده و به بازداشتگاه اداره اطلاعات دُزاپ منتقل شدند.

بدنبال برگزاری دادگاه کیفری این افراد؛ ادریس جمشیدزهی، محکوم به اعدام و محمد صالح شهدادزهی، محمود ستوان و عبدالعزیز ستوان محکوم به ابد شده اند.

گفته می شود احکام صادر شده از دادگاه کیفری دزاپ فقط در مورد اتهام قتل فرد بسیجی صادر شده اند و احکام دادگاه انقلاب هنوز صادر نشده است.

گفتنی است که این افراد، بهمن ماه سال ۱۳۹۶ پس از هفت ماه تحمل فشار و شکنجه در بازداشتگاه وزارت اطلاعات دزاپ به بند سه زندان این شهر منتقل شده اند.

بر اساس گزارش های دریافت شده این چهار زندانی اواخر سال ۹۷ از بند ۳ زندان دُزاپ به زندان رجایی شهر کرج تبعید شده و در اندرزگاه ۴ سالن ۱۱ نگهداری می شدند.

این زندانیان بعد از گذشت نزدیک به پنج سال از تبعیدشان در دی ماه ۱۴۰۰ برای برگزاری دادگاه به زندان دُزاپ منتقل شده بودند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*