انفجار و حریق مهیب در کارگاه پر کردن سیلندر گاز/ مشکلات گاز در دُزاپ پابرجاست

به گزارش رسانک، شب گذشته ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰، حریق و انفجار یک کارگاه پر کردن سیلندر گاز در شهر دُزاپ منجر به سوختگی دو نفر و تخریب منازل مسکونی مجاور شد. 

مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزاپ در این باره گفت: این حادثه در ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه شب توسط شهروندان به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی گزارش و ستاد فرماندهی و مرکز کنترل عملیات با توجه به حساسیت حادثه بیش از ۱۸ آتش نشان از سه ایستگاه عملیاتی با سه خودروی اطفاء حریق به محل اعزام نمود.

وی گفت: آتش سوزی در یک کارگاه ۴۰ متری به وقوع پیوسته، که با کاربری غیر مجاز انبار، فروش و شارژ سیلندر گاز فعالیت می‌کرده و تعداد زیادی سیلندر گاز مایع ۵۰ و ۱۱ کیلویی و همچنین یک مخزن ۶۰۰ لیتری گاز مایع در آن نگهداری می‌شده که در پی انفجار گاز دچار حریق شده بودند و با توجه به‌ گستردگی حریق، شعله‌های آتش تمامی کارگاه را در بر گرفته بود.

 این حریق مهیب باعث انفجار و تخریب منزل مسکونی مجاور کارگاه شده بود، و دو کارگر کارگاه نیز دچار سوختگی شده بودند که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند.

اینگونه حوادث در حالی در کلانشهر دُزاپ همواره رخ می دهد که دولت سابق جمهوری اسلامی ایران ، از افتتاح گازرسانی به همه منازل مسکونی شهروندان دزاپ خبر داده بود. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*