زهرا محمدی با بدرقه مردم کوردستان راهی زندان شد

به گزارش رسانک، امروز شنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰، زهرا محمدی مدرس زبان کوردی، در میان بدرقه مردم شهرهای مختلف کوردستان ، برای تحمل پنج سال حبس ظالمانه روانه زندان سنندج شد.

این فعال مدنی در جمع حاضران در مقابل ساختمان دادگستری استان کوردستان گفت: انتظار نداشتم که اینگونه من را راهی زندان کنید و این به من پشت‌گرمی بیشتری می‌دهد و مطمئن باشید که تمام لحظاتی که در زندان هستم، فعالیت خود را در راستای اهداف و باورهایم کە برای تحقق آن مبارزە کردەام، ادامە خواهم داد و ایمان و باورم بیشتر از امروز خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود ضمن  تشکر و قدردانی از حضور بدرقه‌کنندگان، عنوان کرد: تکرار می‌کنم که زهی خیال باطل، دشمنی که به زندانی کردن آزادی‌خواهان امید بسته است.

گفتنی است که زهرا محمدی، مدرس زبان کُردی و عضو انجمن فرهنگی – اجتماعی نوژین، خرداد ۹۸ بازداشت و پس از نزدیک به ۶ ماه بازداشت با تودیع وثیقه موقتاً از زندان آزاد شد. او در دادگاه بدوی به اتهام تشکیل دسته و جمعیت به قصد بر هم زدن امنیت ملی به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد که بعدتر در دادگاه تجدید این محکومیت به ۵ سال کاهش یافت.

 لازم به ذکر است که زهرا (زارا) محمدی سال‌ها در سنندج و روستاهای کوردستان به صورت داوطلبانه به تدریس زبان کوردی مشغول بود و یکی از موسسین انجمن نوژین بود که در حال حاضر در سنندج، کامیاران، دهگلان، سقز و بانه فعالیت داوطلبانه و عام‌ المنفعه دارد. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*