چرا باید هجمه به شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید را محکوم کرد؟

در پی دفاع شجاعانه نُه روز پیش مولانا عبدالحمید از حقوق اهل سنت ایران و بخصوص حقوق ملت کُرد در نماز جمعه و انتقاد از اینکه چرا باید بزرگترین مرکز اهل سنت کردستان یعنی مرکز بزرگ اسلامی شمال غرب کشور در سنندج بر خلاف نص صریح قانون اساسی توسط شیعیان قم مدیریت شود؛ اکنون خبرگزاری های رسمی جمهوری اسلامی مثل ایلنا نامه ساختگی را منتشر کرده اند که اوج وازدگی و افلاس رژیم را نمایان ساخته است. زیرا این انتقاد مولانا کاملا درست و بجا می باشد.

جمهوری اسلامی بجای تمکین یا پاسخ مستدل به سخن برحق مولانا, از طرف به اصطلاح “جمعی از علما و نخبگان اهل سنت شمال‌غرب کشور” که بدون اسم و نام و نشان هستند، بر علیه مولانا بیانیه صادر کرده است.

در این بیانیه بدون امضاء و ساختگی خطاب به مولانا آمده است:  “چه کسی این نمایندگی را به حضرتعالی اعطا کرده که از جانب اهل سنت کشور سخن برانید و با افراطی گری و سیاسی کاری مطالبات به حق جامعه اهل سنت را به بهانه های مختلف، به حاشیه و انحراف بکشانید”.

این بیانیه ساختگی از طرف اهل سنت نه تنها نشان از حیله گری و هراس متعصبین تامگرا از مولانا و پایداری اهل سنت در دفاع از حقوق خویش دارد، بلکه ثابت می کند کفگیر جمهوری اسلامی (ورشکسته) به ته دیگ خورده است.

لذا نه تنها بر اهل سنت بلکه بر همه آزادیخواهان و حتی منتقدین نیز لازم است این نوع تردستی و شامورتی بازی های جمهوری اسلامی را افشاء کنند.

عبدالستار دوشوکی

مرکز مطالعات بلوچستان ـ لندن

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*